» اخبار استان » ساخت واحدهای مسکونی مقاوم روستایی در ارومیه
اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه خبر داد:

ساخت واحدهای مسکونی مقاوم روستایی در ارومیه

اسفند 13, 1402۹:۳۷ ق٫ظ 50

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه گفت: سهمیه ارومیه برای ساخت 2 هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی مقاوم روستایی است که تاکنون یک هزار و ۵۸ متقاضی جهت عقد قرارداد بانکی اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده‌اند.

رضا منافی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه باهدف ارتقای کیفیت زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، طرح ساخت واحدهای مسکونی مقاوم روستایی را در این شهرستان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این طرح که با همکاری بانک‌های عامل در شهرستان اجرا می‌شود، قرار است دو هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی را در روستاهای مختلف شهرستان ارومیه به ساکنان آن‌ها اختصاص دهد.

منافی یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۵۸ نفر از متقاضیان این طرح، مدارک خود را تکمیل کرده و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با تصویب هیئت دولت، میزان تسهیلات برای هر واحد مسکونی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش‌یافته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه افزود: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و مدت بازپرداخت ۲۰ساله از بهترین شرایط تسهیلاتی است که تاکنون برای این طرح ارائه شده است و این امر باعث شده است که مردم با حداقل سرمایه‌گذاری بتوانند از بیشترین سود ساخت‌وساز بهره‌مند شوند.

منافی همچنین از کیفیت بالای واحدهای مسکونی مقاوم روستایی که با استفاده از مصالح و تکنولوژی نوین ساخته می‌شوند، اطمینان داد و گفت: این واحدها با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی مقاوم در برابر زلزله، سیل، آتش‌سوزی و سایر خطرات طبیعی طراحی و اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: این واحدها علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش برای ساکنان، باعث افزایش ارزش املاک و مستغلات روستایی می‌شوند و نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی دارند.

منافی در پایان از همه روستاییانی که مایل به شرکت در این طرح هستند، دعوت کرد تا با مراجعه به دفاتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه یا بانک‌های عامل، مدارک خود را ثبت کنند و از این فرصت استفاده کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×