» اجتماعی » سازش پرونده قتل در میاندوآب
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

سازش پرونده قتل در میاندوآب

مهر 15, 1403۱۲:۰۷ ب٫ظ 00

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش بیست و نهمین پرونده قتل در استان خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از سازش بیست و نهمین پرونده قتل در میاندوآب خبر داد و اظهار کرد: در این پرونده، فردی به هویت ن– ا مرتکب قتل فردی به هویت ع– ف شده بود.

وی افزود: به منظور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در بین مردم، اعضای هسته‌های جهادی بخشایش با تلاش و فداکاری شبانه‌روزی، پس از چندین ماه مذاکره و با استعانت از خداوند و تمسک به ائمه اطهار (ع)، موفق به اخذ رضایت اولیاء دم شدند و با این اقدام به محکوم فرصتی دوباره برای زندگی بخشیدند.

عتباتی تصریح کرد: این سازش نشان‌دهنده روحیه بزرگ‌گذشت و ایثار اولیاء دم و عشق به اهل بیت (ع) است و بیست و نهمین سازش پرونده قتل استان را در میاندوآب رقم زده است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی همچنین بر لزوم آموزش‌های اجتماعی و حقوقی به جامعه تأکید کرد و گفت: آگاهی‌بخشی در زمینه حقوق و مسئولیت‌ها می‌تواند در کاهش جرائم و تقویت فرهنگ صلح و سازش مؤثر باشد.

وی عنوان کرد: سازش‌های انجام شده در این پرونده‌ها، تنها مختص به افراد درگیر نیست، بلکه بر جامعه نیز تأثیرگذار است. هر سازش نه‌تنها موجب کاهش تنش‌ها و درگیری‌ها می‌شود بلکه به دیگران نیز پیام صلح و همدلی را منتقل می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری  آذربایجان غربی همچنین بر لزوم همکاری و حمایت نهادهای اجتماعی و فرهنگی از این نوع سازش‌ها تأکید و عنوان کرد: نهادهای اجتماعی باید در حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده و درگیر با موضوعات قضائی، نقش فعالی ایفا کنند.

عتباتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ سازش و آشتی، شاهد کاهش موارد قتل و نزاع‌های خانوادگی در استان باشیم.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×