» اجتماعی » سازش 2 فقره پرونده قتل عمد در نقده
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی خبر داد:

سازش 2 فقره پرونده قتل عمد در نقده

تیر 16, 1403۱۰:۱۶ ق٫ظ 50

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش دو فقره پرونده قتل عمد در نقده خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با بیان اینکه در سال ۹۲ دو نفر با هویت‌های معلوم مرتکب قتل خانمی شده بودند اظهار کرد: این افراد توسط مسئولان مربوطه دستگیر و در زندان نقده بازداشت شدند و با طی مراحل دادرسی حکم قصاص آنها صادر شده بود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای تلاش برای صلح و سازش و اصلاح ذات البین با تلاش مسئولین قضایی نقده، اعضای شورای حل اختلاف زندان نقده و هسته‌های جهادی بخشایش پس از ۱۱ سال رضایت اولیای دم اخذ و بدین ترتیب پرونده‌های سازش قتل استان به عدد ۱۰ رسید.

عتباتی ادامه داد: صلح و سازش در جامعه یکی از اصول اساسی برای حفظ امنیت، آرامش و سلامت روانی اعضای آن است. این مفاهیم نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز خشونت، قتل و فحشا دارند و به ایجاد محیطی مساعد برای رشد و توسعه پایدار کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت سازش یادآور شد: صلح و سازش می‌توانند به کاهش تنش‌ها و درگیری‌ها در جامعه کمک کنند. وقتی اعضای جامعه بتوانند اختلافات خود را از طریق گفتگو و مذاکره حل کنند، احتمال بروز خشونت و درگیری‌های فیزیکی کاهش می‌یابد. این امر موجب کاهش وقوع قتل و سایر جرائم خشونت‌آمیز می‌شود.

رئیس دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: یک جامعه صلح‌آمیز و سازش‌پذیر محیطی امن برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی فراهم می‌کند. در چنین محیطی، افراد احساس امنیت می‌کنند و می‌توانند به طور مؤثر در فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی و اجتماعی شرکت کنند. این امر به کاهش عواملی مانند فقر و بی‌سوادی که ممکن است به فحشا و سایر جرائم منجر شوند، کمک می‌کند.

خاطرنشان می‌شود صلح و سازش از مهم‌ترین عوامل برای حفظ امنیت و سلامت جامعه هستند. این مفاهیم نه‌تنها به کاهش خشونت و فحشا کمک می‌کنند، بلکه به تقویت همبستگی اجتماعی، ایجاد محیطی امن برای رشد و توسعه و افزایش اعتماد به‌نظام قضایی منجر می‌شوند. با ترویج فرهنگ صلح و سازش، می‌توان جامعه‌ای پایدار و آرام‌تر ایجاد کرد که در آن افراد بتوانند به بهترین نحو ممکن زندگی کنند و از فرصت‌های برابر برای رشد و شکوفایی برخوردار باشند.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×