» تیتر یک » ساکنان سرزمین‌های اشغالی امیدی به آینده ندارند
تیتر یک
مستندساز ایرانی:

ساکنان سرزمین‌های اشغالی امیدی به آینده ندارند

مهر 27, 1403۹:۳۹ ب٫ظ 00

مستندساز ایرانی حاضر در لبنان می‌گوید در حالی که مردم لبنان و فلسطین امید بسیاری به نتیجه جنگ با رژیم صهیونیستی دارند اما ساکنان سرزمین‌های اشغالی ناامیدانه در حال ترک فلسطین هستند.

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف رک؛ علی صدری‌نیا، کارگردان و مستندساز، در گفتگویی مفصل به تشریح آخرین وضعیت لبنان و مقاومت مردم این کشور در برابر حملات رژیم صهیونیستی پرداخت.

  وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی خود را در یک جنگ وجودی می‌بیند، اظهار داشت: سران رژیم صهیونیستی به شدت نگران آینده خود هستند و به همین دلیل دست به هر جنایتی می‌زنند. آنها با هدف ایجاد رعب و وحشت، مناطق مسکونی و غیرنظامی را بمباران می‌کنند و حتی چهره‌های شاخص مقاومت را هدف قرار می‌دهند.

صدری‌نیا با اشاره به وضعیت منطقه ضاحیه در بیروت، گفت: ضاحیه که پایگاه اصلی حزب‌الله است، به شدت تحت بمباران قرار گرفته اما مردم با روحیه‌ای مقاوم در برابر این حملات ایستادگی می‌کنند.

  این مستندساز همچنین به حمایت‌های مردمی از مقاومت اشاره کرد و گفت: مردم لبنان از همه اقوام و مذاهب از مقاومت حمایت می‌کنند و به آینده امیدوار هستند.

وی افزود: مردم لبنان و حتی فلسطینی‌های ساکن در اردوگاه‌های جنوب لبنان به‌ویژه صبرا و شتیلا با وجود آنکه چند نسل در خارج از فلسطین زندگی کردند، هنوز هم کلید خانه‌هایشان در فلسطین که مجبور به ترک آنها شدند را نگهداشتند و اطمینان دارند که بزودی وارد فلسطین خواهند شد.

صدری‌نیا در مقابل به گزارش‌های خبرنگاران حامی رژیم صهیونیستی از داخل سرزمین‌های اشغالی هم استناد کرد و اظهار داشت: امیدواری بالای مردم لبنان و فلسطین به آینده در حالی است که به اذعان خبرنگاران بی.بی.سی مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی هیچ امیدی به آینده ندارند و در حال ترک سرزمین‌های اشغالی هستند.

  وی با اشاره به نقش ایران در حمایت از مقاومت، افزود: بازدید مقامات ایرانی از لبنان و حمایت‌های ایران از حزب‌الله، روحیه مردم لبنان را تقویت کرده است.

صدری‌نیا در پایان با تأکید بر اینکه جنگ روانی یکی از مهم‌ترین ابزارهای رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: چون ارتش رژیم اشغالگر در حمله زمینی به لبنان هیچ پیشرفتی نداشته؛ بنابراین دست به ترور چهره‌های تأثیرگذار مقاومت می‌زند و با عملیات روانی سنگین علیه مردم سعی دارد پشت جبهه مقاومت را خالی کند و به پیروزی بدون جنگ برسد؛ اما روحیه مردم آن‌قدر بالاست که حتی ذره‌ای خدشه به عزم مردم برای حمایت از حزب‌الله وارد نشده است.

این مستندساز ایرانی درباره حضور ستادی مردم و علاقه‌مندان به جنگ با اسرائیل و کمک به حزب‌الله گفت: در اینجا اصلاً نیازی به حضور میدانی و ستادی نیست اما نیاز به کمک مالی بخاطر حمله رژیم صهیونیستی به کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی، دارو و حتی اسباب‌بازی کودکان، بسیار احساس می‌شود.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×