» تازه های خبر » سد چپر آباد اشنویه در آستانه بهره‌برداری است
تازه های خبر
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی:

سد چپر آباد اشنویه در آستانه بهره‌برداری است

مهر 4, 1402۵:۲۱ ب٫ظ 30

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: سد چپرآباد اشنویه در آستانه بهره برداری قرار گرفته و در صدد هستیم که مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش رک، مجید رستگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: سد چپر آباد در ۱۰ کیلومتری شهرستان اشنویه از نوع خاکی با هسته رسی بوده و طول تاج این سد ۴۸۸ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع از پی ۳۴ متر و همچنین مساحت مخزن آن ۵۵۰ هکتار است.

وی اضافه کرد: سالانه ۲۷ میلیون مترمکعب از آب‌های روان رودخانه کانی رش و حدود ۵۰ میلیون مترمکعب از آب سد سیلوه به مخزن سد چپر آباد هدایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: این سد دارای مخزن آبی به حجم ۳۸ میلیون و حجم تنظیمی ۷۱ میلیون مترمکعب است.

رستگاری اظهار کرد: تأمین بخشی از نیاز زیست‌محیطی دریاچه ارومیه مهم‌ترین هدف از اجرای سد چپر آباد است که آب رها شده از سد در مسیر رودخانه کانی رش به گدارچای و در پایان به بستر دریاچه ارومیه می‌پیوندد.

وی گفت: در حال حاضر طرح سد چپر آباد و احداث جاده جایگزین اشنویه به پیرانشهر به طول ۱۴ کیلومتر به اتمام رسیده و همچنین باهدف تقویت زیرساخت‌های ارتباطی حدود پنج کیلومتر از جاده روستایی منطقه احداث و در کنار دیگر ثمرات اجرای این طرح، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×