» اجتماعی » سرشماری زنبورستان‌های آذربایجان‌غربی آغاز شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

سرشماری زنبورستان‌های آذربایجان‌غربی آغاز شد

مهر 7, 1403۹:۲۶ ق٫ظ 20

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سرشماری زنبورستان‌های آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور به مدت ۱۳ روز در استان آغاز شد.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، اظهار کرد: عملیات میدانی سرشماری زنبورستان‌ها همزمان با سراسر کشور از هفتم تا نوزدهم مهرماه سال جاری در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود که این عملیات که به مدت ۱۳ روز با هدف دست‌یابی به اطلاعات دقیق و کامل از تعداد کلنی‌های زنبورعسل در استان انجام می‌‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت اطلاعات آماری در برنامه‌ریزی‌های حمایتی و توسعه‌ای صنعت زنبورداری، از کلیه زنبورداران و تولیدکنندگان عسل درخواست می‌شود که همکاری لازم را با مأمورین سرشماری به عمل آورند این آمارگیری می‌تواند بستری مناسب برای ارائه خدمات به زنبورداران و تخصیص منابع حمایتی ایجاد کند.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تأکید کرد: به منظور صحت و دقت در اطلاعات جمع‌آوری شده، زنبورداران موظف هستند در بازه زمانی تعیین‌شده، آدرس دقیق محل استقرار زنبورستان‌های خود را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی اعلام نمایند همچنین در طول مدت سرشماری از کوچ و جابه‌جایی زنبورستان‌ها خودداری کنند تا داده‌های دقیق‌تری جمع‌آوری شود.

وی ادامه داد: زنبورداران در روزهای آمارگیری باید در محل زنبورستان خود حضور داشته باشند و با به همراه داشتن شناسنامه زنبورداری، اطلاعات مورد نیاز را به مأمورین آمارگیری ارائه دهند. این همکاری برای بهبود صنعت زنبورداری و ارائه خدمات بیشتر به تولیدکنندگان ضروری است.

شهبازی خاطرنشان کرد: صدور پروانه بهره‌برداری و ارائه هرگونه خدمات حمایتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی منوط به شرکت در این آمارگیری است بر این اساس، زنبورداران می‌بایست با جدیت و دقت بیشتری در این فرآیند شرکت کنند تا از خدمات آتی بهره‌مند شوند.

وی در پایان افزود: با توجه به اهمیت زنبورداری در اقتصاد استان و نقش اساسی آن در تولید محصولات کشاورزی و باغی از طریق گرده‌افشانی، تلاش می‌شود با انجام این آمارگیری دقیق، برنامه‌های حمایتی بهتری برای توسعه زنبورداری و افزایش بهره‌وری در این بخش تنظیم شود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×