» اجتماعی » سعه‌صدر و نقدپذیری لازمه مدیریت در جامعه
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

سعه‌صدر و نقدپذیری لازمه مدیریت در جامعه

آبان ۹, ۱۴۰۳۲:۰۰ ب٫ظ 40

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان‌غربی گفت: سعه‌صدر و نقدپذیری، رمز موفقیت مدیران در جلب اعتماد و همدلی جامعه است و زمینه‌ساز بهبود تعاملات و توسعه‌ای پایدار خواهد بود.

حجت‌الاسلام مؤمن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ به اهمیت جایگاه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دعوت به این فریضه الهی، وظیفه‌ای همگانی است که همگان باید به آن توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: این مسئولیت در سه سطح از جمله وظیفه مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت تعریف شده است که هریک از این سه بخش در تحقق جامعه‌ای پویا و عدالت‌محور نقش اساسی دارند و تقویت آنها به تعمیق فرهنگ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کمک می‌کند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمامی دستگاه‌های اجرایی، به نقش فعال و مسئولیت‌پذیر این شوراها در سازمان‌ها و ادارات اشاره کرد و گفت: شوراهای امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در هر دستگاه باید وظایف خود را به دقت شناسایی و پیگیری کنند.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های این شوراها، احصاء معروفات و منکرات مرتبط با هر دستگاه است بالاترین معروف در هر سازمان، پایبندی به شرح وظایف و اجرای دقیق آن‌ها است در واقع، اگر هر سازمان به تعهدات و وظایف تعریف‌شده‌اش به‌درستی عمل کند، خود به نوعی بزرگ‌ترین امربه‌معروف محسوب می‌شود و الگویی برای سایر بخش‌ها خواهد بود.

مؤمن با اشاره به فرمایشات گران‌قدر حضرت علی (ع) که می‌فرمایند «همه کارهای خوب در برابر امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر چون قطره‌ای در دریای عمیق است»، اظهار داشت: امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر مفهومی نباید این واجب دینی را تنها محدود به مسائل خاص و عفاف و حجاب کنیم بلکه لازم است با نگاهی وسیع‌تر، علمی‌تر و تخصصی‌تر، دامنه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر را گسترش دهیم و به همه جوانب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن بپردازیم و جامعه اسلامی زمانی به کمال نزدیک می‌شود که همه به اهمیت این فریضه در تمامی ابعاد و سطوح پی ببرند و خود را مسئول در قبال آن بدانند.

وی، بر ضرورت نهادینه‌سازی صحیح فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر آموزش مردم و تشویق به مطالبه‌گری درست و منطقی است ما باید فرهنگ مطالبه‌گری سازنده را در جامعه گسترش دهیم، به‌طوری‌که مردم بتوانند با آگاهی و بینش کافی، حقوق خود را مطالبه کنند و در همین حال، مسئولان و مدیران نیز باید پذیرای نقد سازنده و پیشنهادات مردم باشند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان‌غربی تاکید کرد: سعه‌صدر و نقدپذیری مدیران، نشانه‌ای از رشد و توسعه‌یافتگی جامعه است و به هم‌افزایی و همبستگی بیشتر مردم و مسئولان منجر خواهد شد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×