» اجتماعی » سهم آذربایجان‌غربی از مسکن ملی ۲۰۰ هزار واحد است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

سهم آذربایجان‌غربی از مسکن ملی ۲۰۰ هزار واحد است

آبان 14, 1402۹:۱۰ ق٫ظ 30

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سهمیه استان از ساخت مسکن در طرح نهضت ملی احداث ۲۰۳ هزار واحد مسکونی است.

سید محسن حمزه‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: تهیه طرح‌های تفکیکی اراضی تامین شده در تمامی شهرهای استان انجام‌یافته و مشکلی از بابت تامین زمین در آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های آماده‌سازی اراضی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن با جدیت در آذربایجان‌غربی دنبال می‌شود و این روند طبق برنامه‌ریزی انجام شده در ۴۵۰ هکتار از اراضی تامین شده، در حال انجام است.

حمزه‌لو افزود: تولید مسکن و اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی در اراضی تامین شده در حال اجرا است و در همین راستا در بخش آماده‌سازی در حال حاضر ۲۵ پروژه آماده‌سازی در سطح استان فعال بوده و بر اساس ارزیابی‌های سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی، آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در موضوع آماده‌سازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همچنین ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های مسکن ارزان در قالب شهرک‌سازی و توسعه شهرک‌ها از برنامه‌های مهم است که با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه‌لو اظهار داشت: در بخش شهرک‌سازی سه هزار و ۸۶ هکتار زمین در شهرهای آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان‌سنجی برای شهرک‌سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اراضی موردنیاز برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است، افزود: سهمیه آذربایجان‌غربی از ساخت مسکن در طرح نهضت ملی احداث ۲۰۳ هزار واحد مسکونی است که این مسئله با تلاش جهادی همکاران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×