» اجتماعی » سپاه بوکان به داد مردم روستای کهریزه رسید
بوکان
اجتماعی - بوکان - پیشخوان
به دنبال مشکل کم‌آبی؛

سپاه بوکان به داد مردم روستای کهریزه رسید

مرداد 29, 1402۹:۵۰ ق٫ظ 40

به دنبال ایجاد تنش آبی در روستای هشت هزار نفری کهریزه بوکان، سپاه با دو دستگاه تانکر ۱۶ هزار لیتری آب به کمک مردم این روستا شتافت.

به گزارش حرف رک، رئیس شورای روستای کهریزه محمودآباد بوکان در گفتگو با خبرنگار کانی پرس گفت: به دنبال نارضایتی‌های مردم روستای کهریزه در خصوص کمبود آب شرب، در چند روز گذشته مقرر شد فرمانداری با کمک شهرداری یک کامیون باری مخزنی و سپاه بوکان نیز دو دستگاه کامیون باری مخزنی ۱۶ هزارلیتری در اختیار شورا و دهیاری برای آبرسانی مداوم، پر تراکم و شبانه‌روزی قرار دهند.

هدایت احمدوند با بیان اینکه این سه کامیون باری مخزنی بزرگ، اضافه بر پنج کامیون باری مخزنی‌ هستند که به‌صورت مداوم از طرف آبفای شهرستان، شورای روستا و دهیاری مشغول آبرسانی بودند، افزود: با اضافه‌شدن کامیون‌های باری مخزنی‌ جدید حجم آبرسانی جدا از شبکه به بالای ۲۰۰ هزار لیتر در روز می‌رسد که امیدواریم به تعادل نسبی تا اوایل مهر و پایان فصل گرما برسیم.

وی اظهار کرد: هم چنین قرار بر این شده اداره برق تا حد ممکن از قطعی برق مسیر کوسه قازلیان به دلیل وجود تأسیسات آب روستا جلوگیری کرده و قرارگاه و مجری طرح آبرسانی نیز مکلف شده اند هر چه سریع‌تر خط ۴۰۰ را به اتمام رسانده و منتظر پایان کار منبع آب نباشند و تا افتتاح مخزن جدید آب را به داخل مخزن قدیمی تزریق کنند.

رئیس شورای روستای کهریزه محمودآباد بوکان افزود: به پیمانکار دستورات جدی داده شده تا خط انتقال ۴۰۰ در چند روز آینده شروع شده و عملیات عمرانی سریعاً انجام گیرد تا مانع کار عمرانی در داخل روستا و آسفالت خیابان اصلی نشود.

احمدوند  با بیان اینکه سپاه در دل مردم جای داشته و در اوج مشکلات همیشه در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: سپاه اکنون و با تمام توان پای‌کار آمده تا مشکلات پیش‌آمده در خصوص کمبود آب شرب مناطقی از روستا که با تنش جدی روبه‌رو هستند را به‌صورت جهادی حل کنند.

وی تصریح کرد: در واقع تمامی دستگاه‌های اجرای پای‌کار آمده‌اند تا به این تنش پایان دهند و مردم طعم شیرین آبرسانی خط جدید را حس کنند.

رئیس شورای روستای کهریزه با اشاره به اینکه از همه مردم روستا می‌خواهیم باصرفه جوی و همدلی به هم کمک کنند تا تنش کم‌آبی رفع شود و شاهد هدررفت آب از طرف مناطق بهره‌مند از آب نباشیم، گفت: متاسفانه بعضی از اهالی روستا اقدام به شست شوی فرش و کوچه با آب شرب می‌کنند که با این افراد بدون اغماض و با هماهنگی آبفا و دادستانی محترم از برخورد شده و اقدام به جریمه در مرحله اول و قطع آب در مرحله دوم می شود.

روستای کهریزه با دو هزار خانوار و بیش از هشت هزار نفر جمعیت در جنوب غربی بوکان و چسبیده به این شهر قرار گرفته است که به دلایل متعدد، اکنون به یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق حاشیه‌ای شهرستان تبدیل شده است.

حجم کم منبع آب آشامیدنی روستا طی چند سال گذشته به یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه مدیریت شهرستان تبدیل شد که در نهایت و با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی ( ع) ساخت مخزن دو هزارلیتری روستا از اوایل امسال در قالب طرح آب‌رسانی ۱۶۵ روستای بوکان کلید خورد.

روستای کهریزه بوکان به‌ علت مشکلات عدیده ای از جمله کم‌آبی به دلیل گرمای هوا، جمعیت زیاد، شیب‌دار بودن، حجم کم مخزن فعلی در چند هفته گذشته با چالش های مهمی روبه‌رو بوده که در نهایت و با پای کار آمدن سپاه و اختصاص دو تانکر ۱۶هزار لیتری شاهد کاهش تنش آبی در سطح روستا هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×