» اخبار استان » شرکت در راهپیمایی 22بهمن جزو وظایف ماست
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
امام جمعه ارومیه:

شرکت در راهپیمایی 22بهمن جزو وظایف ماست

بهمن 20, 1402۲:۲۷ ب٫ظ 50

امام جمعه ارومیه با بیان اینه شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه همه ماست، گفت: باید با حضور پرشور خود خون شهدا را ارجمند داشته و به دشمنان نشان دهیم پای آرمان‌های انقلاب هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار کرد: ما در حال نزدیک‌شدن به ماه شعبان هستیم که این ماه، ماهی پربرکت و پر از ولادت‌های مبارک اهل‌بیت (ع) است.
وی افزود: سوم شعبان روز ولادت حضرت حسین (ع) و روز پاسدار، چهارم شعبان روز جانباز و پانزدهم شعبان روز ولادت حضرت مهدی (عج) است با برگزاری جشن‌های مختلف این روزها را گرامی خواهیم داشت.
امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: باید در این ماه از صدقه دادن غافل نشویم و از خداوند بخواهیم که ما را از یاران و منتظران امام‌زمان (عج) قرار دهد.
وی همچنین گفت: کمیته امداد یک جشن بزرگ در ۲۵ بهمن برگزار خواهد کرد که در آن ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از کسانی که با کمک این مؤسسه شغل یافته و اشتغال‌زایی کرده‌اند شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه همه ماست، گفت: باید با حضور پرشور خود خون شهدا را ارجمند داشته و به دشمنان نشان دهیم پای آرمان‌های انقلاب هستیم.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره سخنان حاج‌قاسم گفت: سردار سلیمانی طی چندین سال مجاهدانه از کشور حمایت و دفاع کرد و گفت ایران حرم است و باید از حرم دفاع کنیم.
سید قریشی در ادامه به بیان برخی نکات در مورد دوران جاهلیت و مبعث پیامبر (ص) پرداخت و گفت: دوران جاهلیت زمانی بود که عرب‌ها در جهل و بت‌پرستی فرورفته بودند و از انسانیت و اخلاق غافل بودند.
وی افزود: آنان زنان را بی‌حق و حقیر می‌دانستند و دختران خود را زنده‌به‌گور می‌کردند و غذاهای کثیف استفاده می‌کردند و عرب جاهلیت از کشتن هم ابایی نداشتند.
امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: پیامبر (ص) در این جامعه فاسد و متخلف به پیامبری مبعوث شدند تا مردم را از تاریکی به نور هدایت کنند و دین توحید و عدالت را به آنها بیاموزند.
وی خاطرنشان کرد: مبعث پیامبر (ص) بزرگ‌ترین رویداد تاریخ بشریت بود که خداوند با ارسال او به‌عنوان خاتم الانبیاء، بشریت را از شرک و ظلم و فساد رهایی داد و معجزه قرآن را به او نازل کرد.
سید قریشی گفت: هوای نفس، تکبر خود بزرگی عقل عرب جاهلیت را ساقط کرده بوده و در جاهلیت خود سرگردان بودند که پیامبر اسلام زحمات زیادی متحمل شد تا این قوم را هدایت کنند.
وی گفت: ما مسلمانان هر ساله ۲۷ رجب را به‌عنوان روز مبعث پیامبر (ص) جشن می‌گیریم و از خداوند شکرگزاری می‌کنیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×