» اجتماعی » شرکت در پیاده‌روی اربعین می‌تواند همه توطئه‌ها علیه جهان اسلام را خنثی کند
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه:

شرکت در پیاده‌روی اربعین می‌تواند همه توطئه‌ها علیه جهان اسلام را خنثی کند

مرداد 29, 1402۸:۰۰ ق٫ظ 90

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: حفظ و تقویت وحدت شیعه و سنی را نیاز امروز جامعه است و شرکت در پیاده‌روی اربعین می‌تواند همه توطئه‌ها علیه جهان اسلام را خنثی کند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ بیان اینکه زیارت اهل قبور و به‌خصوص صالحین و بزرگان برای اهل‌تسنن مستحب و دارای ثواب عظیم است، اظهار کرد: از نظر اهل‌سنت زیارت نبی مکرم (ص) و ائمه معصومین هیچ مشکل و منعی ندارد و هر مسلمانی می‌تواند برای زیارت حضرات معصومین برود؛ متأسفانه جریان سلفی با این مسئله مقابله می‌کند و اهل‌سنت را هم تکفیر می‌کند و حال این‌که اهل‌سنت مشکلی با زیارت ندارند.

وی با اشاره به مراسم ایام اربعین حسینی و با بیان اینکه همه مسلمانان در این ایام غمگین هستند، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین یک تجمع عبادی، سیاسی و فرصتی برای تقویت وحدت و قدرت اسلام بوده و این نهضت و مکتب از مصادیق شجره طیبه و تا روز قیامت نیز ادامه دارد.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با بیان اینکه مراسم اربعین در کربلا بزرگ‌ترین اجتماع دوستداران اهل‌بیت (ع) در جهان است، تصریح کرد: اهل‌سنت و همه امت اسلامی پایبند واقعی به راه و روش مکتب سیدالشهدا (ع) بوده و شرکت در پیاده‌روی اربعین هیچ مشکلی ندارد

وی تصریح کرد: در مراسمات بزرگان مذهبی همه طیف انسان‌ها اعم از فقیر و غنی، سیاه‌وسفید و از قشرها و سطوح مختلف جامعه شرکت کرده و این بیانگر آن است که حب و علاقه به امام حسین (ع) متعلق به جریان و مذهب خاصی نیست؛ بلکه همه دوستدار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

کلشی نژاد تأکید کرد: حفظ و تقویت وحدت شیعه و سنی را نیاز امروز جامعه است و شرکت در پیاده‌روی اربعین می‌تواند همه توطئه‌ها علیه جهان اسلام را خنثی کند.

وی عنوان کرد: اگر تمام مسلمانان همدل و همراه، دست در دست یکدیگر در کنار هم باشند مطمئناً دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و حضور در مراسمات مذهبی زیارت قبور ائمه اطهار به‌عنوان مرکز وحدت مسلمانان باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×