» اخبار استان » شفافیت در عملکرد؛ لازمه اصلی موفقیت رئیس‌جمهور
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
فرزند شهید محمد حاجی‌زاده مطرح کرد:

شفافیت در عملکرد؛ لازمه اصلی موفقیت رئیس‌جمهور

خرداد 26, 1403۱۰:۰۰ ق٫ظ 50

فرزند شهید محمد حاجی‌زاده گفت: یکی از ویژگی‌های اساسی که رئیس‌جمهور آینده باید داشته باشد، شفافیت و صداقت در عملکرد است.

مهدی حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، به مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی شهید جمهور، تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیری او بود که در شرایط فعلی کشور، رئیس‌جمهوری موفق خواهد بود که این ویژگی را داشته باشد همان‌طور که شهید رئیسی فردی خستگی‌ناپذیر بود، انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آینده نیز چنین ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر تلاش و پشتکار، رئیس‌جمهور باید دارای دیدگاهی روشن و استراتژیک برای حل مشکلات کشور باشد و بتواند با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت کارآمد، چالش‌های پیش‌روی کشور را به فرصت‌هایی برای پیشرفت تبدیل کند.

فرزند شهید محمد حاجی‌زاده در ادامه عنوان کرد: همچنین، رئیس‌جمهور باید توانایی ایجاد انگیزه و همبستگی در میان مردم و مسئولان را داشته باشد تا با همکاری و همدلی، مسیر توسعه و رفاه هموار شود و با رویکردی جامع‌نگر، به تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور توجه کند و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و نخبگان، راهکارهای عملی و مؤثری را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه، رئیس جمهور منتخب باید ساده‌زیست باشد، عنوان کرد: شهید رئیسی با ساده‌زیستی و توجه ویژه به اقشار مستضعف جامعه نشان داد که می‌توان بدون تکلف و با نگاهی به محرومان، خدمت کرد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: رئیس‌جمهور منتخب باید پیرو ولایت فقیه، انقلابی و پایبند به اصول و ارزش‌های نظام باشد و همواره در مسیر عدالت و رفع تبعیض حرکت کند و با صداقت و شفافیت در عملکرد خود، اعتماد عمومی را جلب نماید.

وی تاکید کرد: همچنین باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توجه ویژه‌ای داشته باشد و با برنامه‌ریزی دقیق و مدبرانه در جهت بهبود وضعیت زندگی آن‌ها تلاش کند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده باید فردی مومن، متدین، پاکدست، شجاع و دلیر باشد خاطرنشان کرد: مردم به دنبال رئیس‌جمهوری هستند که بتواند مشکلات را حل کرده و بحران‌ها، به ویژه در مسائل اقتصادی و بین‌المللی، را به خوبی مدیریت کند.

کارشناس ارشد جغرافیای بین‌الملل در پایان افزود: رئیس‌جمهور باید دارای توانایی ارتباط مؤثر با دیگر کشورها باشد و بتواند با دیپلماسی هوشمندانه، منافع ملی را حفظ و تقویت کند و با درایت و تدبیر، ضمن حفظ استقلال کشور، روابط بین‌المللی را گسترش داده و زمینه‌های همکاری و تعامل سازنده را فراهم آورد همچنین، رئیس‌جمهور باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز توجه داشته باشد و با حمایت از نهادهای فرهنگی و تقویت هویت ملی، همبستگی و وحدت ملی را افزایش دهد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×