» اجتماعی » شنا در سدهای آذربایجان غربی ممنوع است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی:

شنا در سدهای آذربایجان غربی ممنوع است

خرداد 17, 1403۶:۵۰ ق٫ظ 30

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: شنا در دریاچه‌های پشت سدها به دلیل خطرات جانی و احتمال غرق‌شدن ممنوع اعلام و این ممنوعیت به‌منظور جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار سال‌های گذشته و افزایش ایمنی شهروندان در نظر گرفته شده است.

مجید رستگاری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به  فعال بودن سدهای آذربایجان غربی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی شامل سد شهرهای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس دو پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد، سد سیلوه پیرانشهر، کرم آباد پلدشت و سد ماکو هستند که این‌سدها آب شرب، آب کشاورزی و حق‌آبه دریاچه ارومیه را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به خطرات احتمالی شنا در سدهای آذربایجان غربی عنوان کرد: باتوجه‌به آغاز فصل گرما و تمایل افراد به شنا، از مردم استان آذربایجان غربی و مسافران درخواست می‌شود به ممنوعیت شنا در این سدها توجه و از ورود به دریاچه‌ها و تأسیسات آبی خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: همه ساله در فصل گرما تعدادی از هم‌وطنان بدون توجه به علایم هشداردهنده و خطرات ناشی از آن و اطلاعیه‌های این شرکت، مبادرت به شنا در مخازن سدها، کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی استان می‌کنند که عموماً با خطرات جانی و احتمال غرق‌شدن همراه است.

رستگاری با اشاره به فلسفه وجود سدهای و نوع مصرف آن افزود: این تأسیسات صرفاً برای آبرسانی طراحی و احداث شده و به‌هیچ‌وجه برای شناکردن مناسب نیستند.

وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی، شنا در دریاچه‌های پشت سدها به دلیل خطرات جانی و احتمال غرق‌شدن ممنوع اعلام و این ممنوعیت به‌منظور جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار سال‌های گذشته و افزایش ایمنی شهروندان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم بایستی به علایم هشداردهنده و اطلاعیه‌های صادر شده، «از شناکردن در این محل‌ها جدا خودداری کنند» توجه کنند اذعان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، این شرکت و واحدهای تابعه هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود گزارش‌های مختلف از غرق‌شدگی در این مناطق هر سال در طول فصل گرما داده می‌شود و بیشترین آمار غرق‌شدگی در ماه‌های تابستان گزارش شده است. این شرکت تأکید کرده است که در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×