» اخبار استان » شهیدان بهشتی و رئیسی نماد استقامت هستند
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه:

شهیدان بهشتی و رئیسی نماد استقامت هستند

تیر 7, 1403۱۱:۳۲ ق٫ظ 40

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: شهیدان بهشتی و رئیسی نماد اراده و استقامت هستند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آیت‌الله دکتر بهشتی، و شهید آیت‌الله رئیسی، و یاران شهیدش اظهار کرد: در هفتم تیر ۱۳۶۰، آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام راحل در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: این واقعه، یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین رویدادهای تاریخی انقلاب اسلامی بوده و همواره به عنوان نمادی از ایمان و اصالت انقلاب، استقامت و اراده مردم ایران در مقابل دشمنان داخلی و خارجی، به یادگار مانده است و همه مردم به ویژه مسئولان باید ادامه‌دهنده راه این شهیدان باشند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه تصریح کرد: شهادت این شخصیت‌های برجسته، نه تنها به عنوان نمادی از استقامت و اراده مردم، بلکه به عنوان مرزبانان ارزش‌های انقلابی و دفاع از امنیت و استقلال ملی، همیشه در ذهن و قلب هموطنانشان زنده می‌ماند.

وی در ادامه به خصوصیات این شهید بزرگوار اشاره کرد و اظهار داشت: شهید آیت‌الله بهشتی به تنهایی نماد اراده‌ یک ملت بود، که در فرآیند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی ایران نقش بسیار مهمی داشت.

کلشی‌نژاد خاطرنشان کرد: دکتر بهشتی با ایثار و تلاش‌های خود، علاوه بر ارائه رهنمودهای دینی، در مقابله با گروه‌های انحرافی و تضادهای داخلی نیز بر جلوه‌گری خوبی ایفا کرد و با تمرکز بر وحدت و تقویت بنیادهای جمهوری اسلامی، زیرساخت‌های برای پیشرفت و پایداری کشور را فراهم آورد و تا روز شهادتش، به عنوان یکی از اصحاب راه و مرشدان انقلاب، رهبری اصولی و اخلاقی را به اجتماع و اتحاد ایران القا می‌کرد.

وی عنوان کرد: به افتخار این شهدا، هفته قوه قضاییه به نام آنان نامگذاری شده است، تا یاد و راه آنان همیشه در جامعه ایرانی زنده بماند و نسل‌های آینده نیز از تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنان الهام بگیرند و برای حفظ ارزش‌های ملی و انقلابی تلاش کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×