» اجتماعی » شیر توزیع شده در تمام مدارس سالم است
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک

شیر توزیع شده در تمام مدارس سالم است

بهمن 2, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 90

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: شیرهای توزیع شده در تمام مدارس کاملاً استاندارد و سالم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، توزیع شیر مدارس در آذربایجان‌غربی پس از ۱۰ سال وقفه از ۱۹ دی‌ماه در استان آغاز شد.

طبق گفته‌های مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، توجه به مدارس دولتی و ارتقای این مدارس از هر نظر است از جمله برنامه ویژه آموزش و پرورش است، که در همین راستا هم توزیع شیر رایگان با اولویت این مدارس انجام می‌شود.

این طرح با مشارکت اداره‌های کل آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و با حمایت ویژه از سوی استانداری آذربایجان‌غربی به مرحله اجرا رسیده و از دی‌ماه به‌صورت رسمی آغاز شد.

بلافاصله پس از توزیع شیر در مدارس، اولیای برخی دانش‌آموزان در یکی از شهرستان‌های استان، از مسمومیت فرزندان خود، توسط شیر توزیع شده در مدارس خبر دادند که در این راستا مصاحبه‌ای با علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی صورت گرفته است که در ادامه می‌خوانید؛

شیر توزیع شده در تمام مدارس کاملاً استاندارد و سالم است

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در پاسخ به سئوالی در خصوص اخباری که بعضاً درباره مسمومیت دانش‌آموزان به دلیل خوردن شیر در مدرسه منتشر می‌شود، گفت: شیر توزیع شده در تمام مدارس کاملاً استاندارد و سالم هستند و رسانه‌ها باید تا احتیاط و تحقیق بیشتری اخبارهای این موضوع را منتشر کنند.

وی اظهار کرد: در بحث تولید و توزیع شیر مدارس چند دستگاه دخالت دارند. وزارت جهاد کشاورزی دائماً تولید شیر را پایش و شرکت‌های تولیدکننده را موظف می‌کند تا پای‌کار آیند و با آموزش و پرورش قرارداد ببندند.

گفتنی است، توزیع شیر در مدارس پس از چندین سال در آذربایجان‌غربی همزمان با سایر استان‌ها آغاز شده است.

در این راستا، ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار توسط رئیس جمهور جهت توزیع شیر در مدارس را به استان‌ها فرستاده شده است که طبق گفته‌های معاون اول رئیس جمهور این اقدام جزو آن دسته از اقداماتی است که اعتبار آن خیلی سریع تخصیص داده شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×