» اجتماعی » صادرات قیمت گوجه‌فرنگی را طلا کرد
اجتماعی - اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان - گفتگو

صادرات قیمت گوجه‌فرنگی را طلا کرد

آذر 13, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 70

رئیس اتحادیه صنف بار و میوه‌فروشان میدان تره‌بار ارومیه گفت: صادرات و کاهش کشت قیمت گوجه‌فرنگی را طلا کرد.

یحیی آرنگ‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به علت افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در ارومیه، اظهار کرد: امسال میزان کاشت گوجه ۵۰ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین از دیگر دلایل گرانی گوجه‌فرنگی، افزایش میزان صادرات این محصول به کشورهای اطراف از جمله عراق و همچنین، وقوع بارندگی و تگرگ و سرما عنوان شده که باعث شده است برداشت این محصول از مزارع با کندی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه صنف بار و میوه‌فروشان میدان تره‌بار ارومیه تصریح کرد: با افزایش تقاضا، قیمت گوجه‌فرنگی معتدل شده، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت این صیفی همچنان بین ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان در نوسان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی بوته‌ای در ارومیه بین ۲۰ الی ۳۲ هزار تومان است، گفت: هر کیلو گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای نیز بین ۴۰ الی ۴۵ هزار تومان خریدوفروش می‌شود.

وی عنوان کرد: با آغاز برداشت این محصول که از چند روز گذشته شروع شده است تا چند روز آینده شاهد کاهش ۱۰ هزارتومانی در قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی خواهیم بود.

آرنگ‌پور با بیان اینکه قیمت سیب‌زمینی و پیاز مناسب است، خاطرنشان کرد: اتحادیه میوه و تره‌بار قیمت هر کالا را به فروشگاه‌ها و میوه‌فروشی‌ها اعلام می‌کند و کنترل قیمت‌ها باید از طریق بازرسی کنترل شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×