» اجتماعی » صدور مجوز شکار گراز در آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی مطرح کرد:

صدور مجوز شکار گراز در آذربایجان غربی

مهر 3, 1403۰:۲۰ ق٫ظ 00

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: این اداره کل قصد دارد در راستای دستورالعمل تعدیل جمعیت گراز (خوک وحشی)، پروانه شکار گراز را تنها برای اقلیت‌های دینی متقاضی صادر کند.

بهزاد شیرپنجه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: اداره کل محیط‌زیست آذربایجان‌ غربی قصد دارد در راستای دستورالعمل تعدیل جمعیت گراز (خوک وحشی)، پروانه شکار گراز را تنها برای اقلیت‌های دینی متقاضی صادر کند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام به منظور کاهش خسارات ناشی از فعالیت این گونه صورت می‌گیرد، افزود: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از روز یکشنبه یکم مهرماه تا پنجشنبه ۵ مهرماه به مدت پنج روز کاری برای ثبت‌نام و تکمیل فرم به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مراجعه کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی با اشاره به شرایط مورد نیاز برای متقاضیان، بیان کرد: عدم سوء سابقه و تخلفات زیست محیطی، یک قطعه عکس پرسنلی، جواز حمل سلاح و دفترچه شناسایی شکارچیان از شرایط لازم برای دریافت مجوز است.

وی افزود: این مجوزها تنها به اقلیت‌های دینی که شرایط لازم را دارند، اعطا خواهد شد. همچنین، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند و در زمان مقرر به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مراجعه کنند.

شیرپنجه تأکید کرد: این اقدام به منظور کاهش خسارات ناشی از فعالیت گرازها و حفظ تعادل اکوسیستم منطقه انجام می‌شود.

وی همچنین از متقاضیان خواست تا در زمان ثبت‌نام، تمامی مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند تا روند صدور مجوز به سرعت انجام شود.

گفتنی است گرازهای وحشی به دلیل تغذیه از محصولات کشاورزی و تخریب مزارع، می‌توانند خسارات زیادی به کشاورزان وارد کنند. شکار این حیوانات به کاهش این خسارات کمک می‌کند.

لازم به یادآوری است گرازها به سرعت تکثیر می‌شوند و در صورت عدم کنترل، جمعیت آن‌ها می‌تواند به سرعت افزایش یابد. این افزایش جمعیت می‌تواند به تعادل اکوسیستم آسیب برساند و منابع غذایی دیگر حیوانات را کاهش دهد.

شکار گرازها به حفظ تعادل اکوسیستم کمک می‌کند. گرازها می‌توانند با تخریب زیستگاه‌های دیگر حیوانات و گیاهان، به تنوع زیستی آسیب برسانند. کنترل جمعیت آن‌ها از طریق شکار، به حفظ تنوع زیستی کمک می‌کند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×