» اجتماعی » صدور هشدار سطح زرد هواشناسی آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی آذربایجان غربی

مرداد 6, 1403۱۰:۰۵ ق٫ظ 30

رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد و گفت: بر اساس بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی و باتوجه‌به عبور متناوب موج از تراز میانی جو رگبار متناوب باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی و باتوجه‌به عبور متناوب موج از تراز میانی جو رگبار متناوب باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به زمان شروع و پایان مخاطره عنوان کرد: زمان آغاز مخاطره از بعدازظهر شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ و تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به نوع مخاطره عنوان کرد: باتوجه‌به این پدیده رگبار باران و رعدوبرق (احتمال بارش تگرگ در برخی مناطق) و تندبادهای لحظه‌ای همراه با کاهش موقتی دما در سطح استان دور از انتظار نیست.

صابری با اشاره به منطقه اثر مخاطره عنوان کرد: منطقه اثر این نوع مخاطره بیشتر در نیمه شمالی استان خواهد بود.

وی با اشاره به اثرات مخاطره تصریح کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی و زیرساخت‌های شهری وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی یادآور می‌شود: آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آب‌گرفتگی و سیلاب، خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی در مناطق مرتفع، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه ویژه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و اداره کل هواشناسی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، بررسی سیستم‌های زهکشی و اطمینان از عملکرد صحیح آنها توصیه می‌شود.

توصیه می‌شود شهروندان در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در معابر شهری خودداری کنند. در صورت وقوع رعدوبرق، به مکان‌های امن و سربسته پناه ببرند و از نزدیک‌شدن به وسایل برقی خودداری کنند.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×