» اجتماعی » صدور هشدار سطح نارنجی در آذربایجان‌ غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی خبر داد:

صدور هشدار سطح نارنجی در آذربایجان‌ غربی

مهر 30, 1403۹:۳۷ ق٫ظ 10

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی از صدور هشدار سطح نارنجی در استان خبر داد.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های الگوهای پیش‌یابی، یک سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳، تا پنج‌شنبه، ۳ آبان ۱۴۰۳، در استان فعال خواهد شد.

وی افزود: این سامانه باعث بارش‌های متناوب باران، رعدوبرق و در مناطق مرتفع و سردسیر منجر به بارش برف همراه با وزش باد شدید و استمرار سرما می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی با اشاره به نوع مخاطره تأکید کرد: این سامانه بارشی به‌صورت بارش باران و برف، رعدوبرق همراه با تندبادهای لحظه‌ای، مه‌گرفتگی، و سرمازدگی در مناطق سردسیر، خود را نشان خواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی نقاط آذربایجان غربی، به‌ویژه مناطق مرکزی، تحت‌تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

صابری در ادامه به پیامدهای احتمالی این سامانه اشاره کرد و گفت: آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، یخ‌بندان در جاده‌های کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید به علت مه‌گرفتگی و سرمازدگی محصولات کشاورزی از جمله پیامدهای پیش‌بینی‌شده هستند.

وی توصیه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان باید آمادگی کامل برای مقابله با این شرایط جوی را داشته باشند. همچنین، به شهروندان توصیه می‌شود از تردد و اتراق در نزدیکی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به دلیل احتمال وقوع سیلاب خودداری کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی تأکید کرد: اجتناب از سفرهای غیرضروری، به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر، ضروری است و در صورت نیاز به سفر، احتیاط کامل در تردد صورت گیرد. همچنین، رانندگان باید باتوجه‌به شرایط لغزندگی و یخ‌بندان جاده‌ها، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از تجهیزات زمستانی مانند زنجیرچرخ استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تجهیز خودروها به وسایل ضروری زمستانی از جمله زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی الزامی است.

صابری با تأکید بر اهمیت تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها، به کشاورزان و بهره‌برداران گلخانه‌ای توصیه کرد: اقدامات لازم برای محافظت از محصولات خود را انجام دهند.

وی در پایان گفت: باتوجه‌ به کاهش دما و افزایش مصرف انرژی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی بسیار ضروری است. همچنین، صاحبان مزارع، استخرهای پرورش ماهی، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها باید برای محافظت از تجهیزات و محصولات خود در برابر سرما و یخ‌بندان، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×