» اخبار استان » صدور 19 فقره پروانه اکتشاف برای معادن
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد:

صدور 19 فقره پروانه اکتشاف برای معادن

مهر 16, 1403۰:۳۰ ق٫ظ 10

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به صدور 19 فقره پروانه اکتشاف، 12 فقره گواهی کشف و 29 فقره پروانه بهره‌برداری در 6 ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ظرفیت استخراج سالانه این معادن جدید به بیش از 394 هزار تن می‌رسد.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «حرف‌رک» با اشاره به صدور 29 پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری 984 میلیارد ریال در نیمه اول امسال اظهارکرد: این سرمایه‌گذاری منجر به ایجاد اشتغال برای 204 نفر در معادن استان شده و به ترتیب 81 و 43 درصد رشد در سرمایه‌گذاری و اشتغال نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: هم‌اکنون آذربایجان غربی دارای 511 معدن با پروانه بهره‌برداری معتبر است که ظرفیت استخراج سالانه آن‌ها بیش از 18 میلیون و 850 هزار تن انواع مواد معدنی است.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری از این معادن، بیش از 9 هزار و 664 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که بخش خصوصی سهم عمده‌ای در این سرمایه‌گذاری دارد و این معادن برای بیش از 5 هزار نفر اشتغال مستقیم فراهم کرده‌اند.

پرنیان همچنین به صدور 19 فقره پروانه اکتشاف، 12 فقره گواهی کشف و 29 فقره پروانه بهره‌برداری در 6 ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ظرفیت استخراج سالانه این معادن جدید به بیش از 394 هزار تن می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از وصول 4 هزار و 329 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن در 6 ماه نخست 1403 خبر داد و گفت: نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل صمت استان با برگزاری 9 جلسه کارگروه تعامل و شورای معادن، به طور جدی به احیا و تعیین تکلیف معادن غیرفعال پرداخته و این اقدامات به توسعه اقتصادی بخش معدن در آذربایجان غربی کمک شایانی خواهد کرد. هدف ما ایجاد یک فضای سرمایه‌گذاری مطمئن و پایدار است که زمینه‌ساز رشد اقتصادی و اشتغال در استان باشد.

پرنیان در پایان بر لزوم برگزاری جلسات کارگروه تعامل و شورای معادن تأکید کرد و گفت: در 6 ماه نخست امسال، 9 جلسه برگزار شده است که به احیا و تعیین تکلیف معادن غیرفعال کمک کرده و با توسعه اقتصادی بخش معدن در آذربایجان غربی همراه است. هدف ما ایجاد فضایی امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در استان است تا بتوانیم به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و بهبود کیفیت زندگی مردم کمک کنیم.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×