» اخبار استان » صنعت چاپ آذربایجان‌غربی نیازمند توجه اقتصادی است
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی آذربایجان‌غربی:

صنعت چاپ آذربایجان‌غربی نیازمند توجه اقتصادی است

مهر 25, 1403۷:۰۰ ب٫ظ 00

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی آذربایجان‌غربی گفت: صنعت چاپ آذربایجان‌غربی با وجود قدمت طولانی و فعالیت ۳۷۰ واحد صنفی، همچنان با چالش‌های اقتصادی و مالی قابل توجهی مواجه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، هادی شادلو عصر امروز در جشنواره صنعت چاپ که در تالار وحدت ارومیه برگزار شد، با اشاره به وضعیت کنونی صنعت چاپ در استان، اظهار کرد: این صنعت با ۳۷۰ واحد صنفی فعال، یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و فرهنگی استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه این صنعت، نیازمند توجه ویژه‌ای به نوع زیرساخت‌ها و مکان‌های فعالیت است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی آذربایجان‌غربی گفت: شهرک‌های صنفی می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به شهرک‌های صنعتی در این حوزه داشته باشند، زیرا فضای صنفی به نیازهای تخصصی و فنی صنعت چاپ نزدیک‌تر است و انعطاف‌پذیری بیشتری در مدیریت و اجرای پروژه‌های چاپی فراهم می‌کند

وی با اشاره به برنامه‌های اتحادیه برای بهبود وضعیت فنی و اقتصادی صنعت چاپ در استان، اظهار داشت: هدف اصلی احیای عظمت و شکوه این صنعت است که در گذشته جایگاه برجسته‌ای در آذربایجان‌غربی داشته است.

شادلو افزود: چاپ یکی از بزرگترین اختراعات بشریت است و امروز تأثیر آن در تمامی جنبه‌های زندگی انسان‌ها مشاهده می‌شود. بدون این صنعت، بسیاری از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های فرهنگی و اقتصادی غیرممکن خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: این صنعت، پایه‌گذار پیشرفت‌های علمی و فرهنگی در جوامع بشری است و بدون آن، انتقال دانش و فرهنگ با محدودیت‌های بسیاری مواجه می‌شد.

شادلو در ادامه با ابراز تاسف از برخی مشکلات و چالش‌هایی که فعالان صنعت چاپ در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند، بیان کرد: در این مدت، کم‌لطفی‌هایی نسبت به همکاران این عرصه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صنعت چاپ در سطح جهانی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه فرهنگی دیرینه این صنعت در دنیا و به ویژه در ایران است.

شادلو همچنین خواستار حمایت بیشتر از فعالان این حوزه شد و تاکید کرد: برخوردی بهتر و شایسته با این بخش از صنعت، زمینه‌ساز رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به مشکلاتی که در دسترسی به تسهیلات مالی برای فعالان صنعت چاپ در استان وجود دارد اشاره کرد و افزود: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از تسهیلات تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ سازمان‌های دولتی به درستی استفاده کنیم بنابراین این موضوع می‌تواند به طور قابل‌توجهی در پیشرفت و توسعه این صنعت در استان تاثیرگذار باشد.

شادلو بر لزوم تعامل بیشتر با نهادهای دولتی و اتخاذ سیاست‌های حمایتی مناسب تأکید کرد تا فعالان صنعت چاپ بتوانند از این ظرفیت‌های مالی بهره‌برداری کنند و مشکلات اقتصادی خود را کاهش دهند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×