» اجتماعی » ضبط ۳۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد در ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد:

ضبط ۳۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد در ارومیه

آبان 2, 1403۸:۰۴ ق٫ظ 10

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در پی تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه محصولات پروتئینی، کارشناسان شبکه دامپزشکی ارومیه موفق به کشف و ضبط بیش از ۳۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ منقضی و فاقد هویت شدند.

امید خلیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ اظهار کرد: شبکه دامپزشکی ارومیه روز گذشته موفق به ضبط بیش از ۳۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ منقضی و قطعات مرغ فاقد هویت از یکی از مراکز عرضه در این شهرستان شدند.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای تشدید نظارت‌ها بر بازار محصولات پروتئینی و به منظور حفاظت از سلامت عمومی و جلوگیری از توزیع محصولات ناسالم انجام شد گوشت‌های ضبط شده در شرایط نامناسب بهداشتی نگهداری می‌شدند که خطر بالای ابتلا به بیماری‌های ناشی از مصرف گوشت‌های آلوده را به همراه داشت.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: این نوع تخلفات نه تنها امنیت غذایی جامعه را تهدید می‌کند بلکه موجب ایجاد مخاطرات جدی برای مصرف‌کنندگان می‌شود بنابراین شبکه دامپزشکی با شدت و حساسیت بیشتری بر مراکز عرضه نظارت خواهد کرد تا از سلامت محصولات پروتئینی اطمینان حاصل شود.

وی افزود: گوشت‌های تاریخ منقضی و فاقد هویت که مشخص نیست از کجا تهیه و به چه صورتی حمل شده‌اند، می‌توانند ناقل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام باشن. به همین دلیل، برخورد قاطع و جدی با عرضه‌کنندگان این نوع محصولات در دستور کار شبکه دامپزشکی قرار دارد.

خلیل‌زاده در ادامه از شهروندان خواست تا در خرید محصولات پروتئینی دقت کافی داشته باشند و محصولات را از مراکز معتبر و تحت نظارت تهیه کنند و همچنین هر گونه تخلف یا مشاهدات مشکوک را به سامانه اطلاع‌رسانی دامپزشکی گزارش دهند تا اقدامات لازم به موقع صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این گونه برخوردهای قاطعانه دامپزشکی نشان می‌دهد که نظارت بر کیفیت مواد غذایی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و هر گونه تلاش برای عرضه محصولات ناسالم با برخورد قانونی مواجه خواهد شد همچنین، اجرای این گونه عملیات‌ها در ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×