» اخبار استان » ضرورت توسعه صنعت پوشاک در آذربایجان‌غربی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

ضرورت توسعه صنعت پوشاک در آذربایجان‌غربی

مهر 2, 1403۱۱:۳۳ ق٫ظ 00

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان، گفت: ضرورت توسعه صنعت پوشاک در این استان به شدت احساس می‌شود.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ بر لزوم توجه به صنعت پوشاک در کشور تأکید کرد و اظهار داشت: علی‌رغم ظرفیت‌های گسترده‌ای که در ایران وجود دارد، متأسفانه پوشاک ایرانی در مقایسه با کشورهای همسایه نمره قابل قبولی ندارد.

وی تصریح کرد: این نکته نشان‌دهنده ضرورت برنامه‌ریزی و اقدام جدی در راستای بهبود کیفیت و ارتقای سطح تولید پوشاک در کشور است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی همچنین به هنر و صنعت خیاطی اشاره کرد و گفت: خیاطی به عنوان یک هنر، صنعت و فرآیند تولید و فروش شناخته می‌شود و این صنعت باید به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصادی استان مورد توجه قرار گیرد.

وی ضرورت احداث شهرک پوشاک را مورد تأکید قرار داد و گفت: این شهرک باید با لحاظ ابعاد مختلف فرهنگی، ثروت‌زا بودن و تعطیل‌ناپذیر بودن این صنف ایجاد شود.

پرنیان همچنین به ظرفیت‌های موجود در استان اشاره کرد و افزود: این صنعت کم‌سرمایه و پراشتغال می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

وی به مزیت‌های مرزی آذربایجان‌غربی با ترکیه اشاره کرد و گفت: این هم‌مرزی می‌تواند فرصتی مناسب برای توسعه صنعت پوشاک استان باشد.

پرنیان با بیان اینکه کسب افتخار برای ارومیه به عنوان پایتخت پوشاک ایران ناممکن نیست، افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و همت جمعی، می‌توانیم به این هدف دست یابیم.

وی بر اهمیت اتحاد و محبت در بین اعضای اتحادیه‌های صنفی تأکید کرد و گفت: مودت، محبت و اتحاد شرط اصلی دوام و پیشرفت اتحادیه‌های صنفی است تنها با همکاری و همفکری می‌توانیم به رشد و پیشرفت این صنعت کمک کنیم و شرایط بهتری را برای فعالان حوزه پوشاک فراهم آوریم.

گفتنی است که؛ این اظهارات نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان برای توسعه صنعت پوشاک و استفاده از ظرفیت‌های موجود در آذربایجان‌غربی است و می‌تواند چشم‌اندازهای مثبتی را برای آینده این صنعت در استان رقم بزند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×