» اجتماعی » ضرورت رعایت الگوی مصرف در آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی خبر داد:

ضرورت رعایت الگوی مصرف در آذربایجان غربی

تیر 17, 1403۹:۱۵ ق٫ظ 20

مدیرعامل شرکت برق آذربایجان غربی گفت: با افزایش شدید دما و اوج مصرف برق در استان، تأمین برق پایدار احتمالا با چالش‌های جدی مواجه شود بنابراین برای جلوگیری از خاموشی‌ها، شهروندان باید از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف برق استفاده کنند.

طاهر کیامهر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: از هفته جاری به دلیل افزایش دما در نیمه جنوبی کشور و به تبع آن در استان آذربایجان غربی، پیک مصرف برق به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

وی هشدار داد که احتمال قطعی برق وجود دارد و برای جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، همه مشترکین باید به رعایت الگوهای مصرف بهینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی افزود: با توجه به اینکه دمای هوا در روزهای اخیر به شدت بالا رفته و به‌ویژه در نیمه جنوبی کشور، مصرف برق به اوج خود رسیده است، بنابریان احتمال تامین برق پایدار با چالش‌های جدی مواجه شود و به منظور پیشگیری از خاموشی‌های گسترده و تاثیرات منفی آن بر زندگی روزمره و فعالیت‌های اقتصادی، لازم است که همه شهروندان از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف برق استفاده کنند.

وی توصیه کرد: استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به ساعات کم‌مصرف روز منتقل کرده و در ساعات اوج مصرف از استفاده غیرضروری از این وسایل خودداری کنند و همچنین تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و استفاده از وسایل روشنایی کم‌مصرف می‌تواند به کاهش بار شبکه کمک کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی بیان کرد: همکاری همگانی در رعایت الگوهای مصرف بهینه، نقش بسزایی در جلوگیری از وقوع خاموشی‌های ناخواسته خواهد داشت که این اقدامات نه تنها به تامین برق پایدار کمک می‌کند، بلکه در کاهش هزینه‌های برق مصرفی خانوارها نیز موثر خواهد بود.

وی همچنین به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند نصب پنل‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از این منابع می‌تواند به کاهش بار شبکه و تامین برق پایدار کمک شایانی کند و با توجه به اهمیت موضوع، شرکت توزیع برق استان برنامه‌های متعددی برای فرهنگ‌سازی و آموزش مصرف بهینه برق در دست اجرا دارد و از همه مشترکین درخواست می‌شود که با این برنامه‌ها همکاری کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×