» اجتماعی » ضرورت ساماندهی متکدیان و معتادان در ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح کرد:

ضرورت ساماندهی متکدیان و معتادان در ارومیه

مهر 15, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 00

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه ساماندهی متکدیان و معتادان در ارومیه امری ضروری است گفت: با وجود مکان‌های نگهداری با ظرفیت بالای متکدیان و معتادان در شهر ارومیه، همچنان شاهد تردد آن‌ها در نقاط مختلف شهر، از جمله پارک‌ها و میدان ولایت فقیه هستیم.حسین پناهی متک

حسین پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: متاسفانه امروز به عینه شاهد تردد متکدیان در شهر ارومیه هستیم و این مسئله می‌تواند هم برای شهر و هم برای شهروندان به یک تهدید اجتماعی تبدیل شود.

وی با ابراز تاسف بیان کرد: با وجود مکان‌های نگهداری با ظرفیت بالای متکدیان و معتادان در شهر ارومیه، همچنان شاهد تردد آن‌ها در نقاط مختلف شهر، از جمله پارک‌ها و میدان ولایت فقیه هستیم.

حسین پناهی به معضل اجتماعی و فرهنگی تجمع معتادان و متکدیان در میدان ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: تجمع آن‌ها در میدان ولایت فقیه، ورودی‌های شهر، خیابان دیگاله، کشتارگاه و… به یک چالش جدی تبدیل شده است. اگر امروز نتوانیم این موضوع را ساماندهی کنیم، در آینده وضعیت بدتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه به گورخوابی معتادان و متکدیان در مناطق کشتارگاه، خیابان شهید باوند پور و باغ رضوان اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی متکدیان در شهر ارومیه، باید کارگروهی در قالب طرح امنیت اجتماعی با مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط، از جمله نیروی انتظامی، مدیریت شهری، بهزیستی و بهداشت، تشکیل شود.

پناهی گفت: هر اقدامی که در راستای ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان و معتادان در شهر ارومیه انجام شود، ارزشمند و قابل ستایش است.

وی همچنین خطاب به شهردار ارومیه گفت: فصل سرما به زودی فرا می‌رسد. آقای شهردار، گرمخانه شهرداری به کدام مرحله رسیده است؟ شهرداری باید گزارشی کامل از آخرین وضعیت ساخت گرمخانه به شورا ارائه دهد.

پناهی در پایان اظهار داشت: برای ساخت گرمخانه شهرداری، شورا ردیف و بودجه‌ای تعیین کرده است و این مکان باید با توجه به نزدیک شدن فصل سرما هر چه سریع‌تر به اتمام برسد و به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است با نزدیک شدن به فصل سرما، توجه به وضعیت متکدیان و معتادان در ارومیه از اهمیت بیشتری برخوردار است. نیاز به برنامه‌ریزی، همکاری بین‌دستگاهی و حمایت اجتماعی برای بهبود شرایط زندگی این افراد ضروری به نظر می‌رسد. شورای اسلامی شهر ارومیه و نهادهای مرتبط باید برای ارائه راه‌حل‌های مؤثر و پایدار در این زمینه اقدام کنند تا از تهدیدات اجتماعی جلوگیری شود و جامعه‌ای امن‌تر و سالم‌تر برای همه فراهم گردد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×