» اجتماعی » ضرورت مشارکت بانک‌ها در تأمین مسکن ملی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

ضرورت مشارکت بانک‌ها در تأمین مسکن ملی

مهر 6, 1403۰:۳۰ ق٫ظ 00

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، گفت: مشارکت بیشتر این بانک‌ها در این حوزه نه تنها لازم، بلکه ضروری است.

رسول عطایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با تأکید بر اهمیت مشارکت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، گفت: مشارکت بیشتر این بانک‌ها در این حوزه نه تنها لازم، بلکه ضروری است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیاز به تسهیلات مالی برای تأمین مسکن به‌ویژه در میان اقشار کم‌ درآمد و جوانان احساس می‌شود و این امر می‌تواند به تسهیل در روند ساخت و ساز کمک شایانی کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: طرح‌های نهضت ملی مسکن با هدف خانه‌دار کردن آحاد مردم طراحی شده است.

وی بیان کرد: این طرح‌ها شامل برنامه‌های مختلفی است که به‌منظور تأمین مسکن مناسب و باکیفیت برای شهروندان در حال اجراست و از همه دستگاه‌های خدمت‌رسان درخواست کرد تا در اجرای این طرح‌ها همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند.

عطایی همچنین با اشاره به چالش‌های موجود در مسیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: تأمین زمین مناسب و زیرساخت‌های لازم از جمله مهم‌ترین موانع موجود در این راه است.

وی افزود: در این راستا، همکاری با شهرداری‌ها و دیگر نهادهای مرتبط برای تسهیل در صدور مجوزها و تأمین زمین مناسب به عنوان یک ضرورت مطرح است.

عطایی بر لزوم ارتقاء آگاهی عمومی در خصوص این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: باید اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود تا مردم از فرصت‌های موجود در این طرح بهره‌مند شوند.

وی همچنین به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و تشویق مردم به شرکت در طرح‌های مسکن اشاره کرد و افزود: با همکاری رسانه‌ها می‌توانیم به هدف خود که تأمین مسکن مناسب برای همه است، نزدیک‌تر شویم.

عطایی عنوان کرد: با همت و همکاری تمام نهادها و بانک‌های عامل، شاهد تحقق اهداف نهضت ملی مسکن و افزایش رضایت عمومی از شرایط مسکن در استان باشیم.

وی عنوان کرد: این همکاری می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم و کاهش مشکلات مسکن کمک کند و به عنوان یک نمونه موفق از هم‌افزایی بین نهادها و سازمان‌ها در راستای خدمت به مردم معرفی شود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×