» اخبار استان » ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای توسعه ورزش بانوان
اخبار استان - پیشخوان - ورزش
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح کرد:

ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای توسعه ورزش بانوان

آبان 1, 1403۷:۵۱ ق٫ظ 10

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بایستی با ایجاد بسترهای لازم و همکاری با دستگاه‌های مرتبط، به توسعه و ترویج ورزش در بین تمامی شهروندان، به‌ویژه بانوان و دختران، توجه لازم ایجاد شود.

گلشن نوروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» ضمن تبریک آغاز هفته تربیت بدنی و تأکید بر لزوم برگزاری مراسمات مرتبط با این هفته، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه باید اهتمام ویژه‌ای به برگزاری مراسمات و مسابقات ورزشی در فرهنگسراهای تحت نظارت خود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش بانوان و دختران در فرهنگسراها افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، به‌عنوان بخشی از وظایف خود، باید در کنار فعالیت‌های باشگاهی و ورزش‌های حرفه‌ای، توجه ویژه‌ای به برگزاری برنامه‌های ورزشی همگانی، ورزش‌های صبحگاهی، و مسابقات ورزشی در محلات مختلف شهر داشته باشد.

نوروزی ادامه داد: همچنین، بایستی با ایجاد بسترهای لازم و همکاری با دستگاه‌های مرتبط، به توسعه و ترویج ورزش در بین تمامی شهروندان، به‌ویژه بانوان و دختران، توجه لازم ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه کم‌تحرکی بانوان می‌تواند آغازگر مشکلات جسمی و روحی باشد، گفت: نباید مشکلات مالی و اقتصادی مانع از ورزش و نشاط در خانواده‌ها شود.

نوروزی عنوان کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری باید با برگزاری مسابقات ورزشی رایگان و اهدای جوایز به برندگان، افراد را به ورزش در مناطق مختلف شهر ترغیب کند، به‌ویژه دختران و بانوان که نیاز به تشویق و حمایت بیشتری دارند.

وی همچنین بر لزوم توزیع عادلانه خدمات شهری تأکید کرده و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باید در اجرای پروژه‌های فرهنگی و عمرانی خود، به توزیع عادلانه خدمات توجه داشته باشد و از تقسیم‌بندی‌های ناعادلانه و ایجاد دیوارهای تبعیض در شهر جلوگیری کند. این خدمات باید به صورت یکپارچه و برای تمام مناطق شهر در دسترس باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ارتباط مستقیم برخی مشکلات اقتصادی با عدم فعالیت‌های ورزشی در مناطق خاص، تأکید کرد: فراهم‌کردن امکان ورزش‌های همگانی و تشویق شهروندان به شرکت در فعالیت‌های ورزشی، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، باید در اولویت برنامه‌های شهرداری و سازمان‌های متولی قرار گیرد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×