» اجتماعی » طرح‌ جامع‌ شهری ارومیه بی‌دفاع ماند
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه:

طرح‌ جامع‌ شهری ارومیه بی‌دفاع ماند

بهمن 17, 1402۰:۳۶ ق٫ظ 70

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: حضور نقی کریمی، رئیس شورای شهر ارومیه در جلسه شورای‌عالی شهرسازی کشور با محوریت طرح جامع شهر ارومیه، نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت شهر داشت که متأسفانه از این فرصت استفاده نشد.

توماج وحیدی افشار، در گفتگو با خبرنگار «حرف‌رک»، اظهار داشت: طرح جامع شهری یک طرح کلان و یکپارچه است که باید تمام جنبه‌های شهر را در نظر بگیرد و برای هر یک از آن‌ها راهبردها و سیاست‌های مناسبی را پیشنهاد کند.

وی افزود: سند دستور کار طرح جامع شهر ارومیه یک خط مشی و هدف کلان برای تحقق چشم‌انداز شهر در افق ۱۵ ساله است که باید با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای شهر تنظیم شود.

وحیدافشار، عضو شورای شهر ارومیه، با ابراز نارضایتی نسبت به طرح جامع فعلی شهر ارومیه، گفت: این طرح با روند کنونی شهر همخوانی ندارد و دارای ایرادات و مشکلات اساسی است.

وی اشاره کرد: آمار جمعیتی که در این طرح برای شهر ارومیه ارائه شده، مانع از کلان‌شهر شدن ارومیه می‌شود و این در حالی است که شهرهای بالای یک میلیون نفر از تسهیلات و حمایت‌های دولتی برخوردار می‌شوند.

وحیدافشار تأکید کرد: در طرح جامع فعلی، جمعیت ارومیه کمتر از یک میلیون نفر اعلام شده است که این باعث می‌شود که ارومیه نه تنها کلان‌شهر نشود؛ بلکه از اعتبارات ملی نیز محروم شود. افشار گفت: این در حالی است که مجموعه مدیریت شهری روزانه به بیش از یک میلیون نفر در ارومیه خدمات ارائه می‌دهد.

سخنگوی شورای شهر ارومیه با بیان اینکه، حضور نقی کریمی، رئیس شورای شهر ارومیه در جلسه شورای‌عالی شهرسازی کشور با محوریت طرح جامع شهر ارومیه، می‌توانست نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت شهر داشته باشد، افزود: امروز آخرین جلسه طرح جامع شهر ارومیه در تهران بود که شهردار و رئیس شورا به این جلسه دعوت شده بودند که متأسفانه نقی کریمی در این نشست حضور نیافت.

وحیدافشار تأکید کرد: مردم نباید از طرح جامع شهری ناامید باشند و وظیفه مسئولان تزریق امید به آنان است.

وی ابراز امیدواری کرد که راه‌حلی برای اصلاح و بهبود طرح جامع شهر ارومیه پیدا شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×