» اخبار استان » طرح «کتابخانه‌گردی» در آذربایجان غربی اجرا می‌شود
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی - گفتگو
در آستانه بیستمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

طرح «کتابخانه‌گردی» در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

اسفند 13, 1402۸:۰۸ ق٫ظ 70

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: طرح «کتابخانه‌گردی» در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: در آستانه بیستمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به‌منظور معرفی خدمات و کارکردهای کتابخانه‌های عمومی، طرح کتابخانه گردی در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در آستانه ۱۷ اسفندماه بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به‌منظور معرفی خدمات و کارکردهای کتابخانه‌های عمومی، طرح «کتابخابه‌منظور در ۱۶ باب کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی تصریح کرد: براین‌اساس کتابخانه‌های مرکزی و منتخب شامل کتابخانه‌های تازه‌تأسیس، کتابخانه‌های دارای جاذبه‌های خدمات و فعالیت و… در روزهای ۱۳، ۱۴، ۱۵ اسفندماه میزبان مردم، مسئولین، شخصیت‌های مرجع و دستگاه‌های استانی و شهرستانی خواهند بود.

معصومی عنوان کرد: عضویت افتخاری مسئولین در کتابخانه‌های عمومی؛ نشست‌های آزاداندیشی و مطالبه‌گری فرهنگی از مسئولین استانی؛ تقدیر از برگزیدگان استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی؛ برنامه‌های فرهنگی با مشارکت اعضا و نمایشگاه و فروشگاه کتاب، عکس و کسب‌وکارهای بومی، از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام در کتابخانه‌های منتخب برای اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی افزود: علاقه‌مندان برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه‌های استان یا پرتال کتابخانه‌های عمومی و دریافت کد تخفیف، به عضویت در کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند.

معصومی ادامه داد: پویاتر کردن کتابخانه‌های عمومی، به‌روزرسانی خدمات، ترویج کتاب‌خوانی در مناطق کم‌برخوردار، تمرکز بیشتر بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان و توجه به طراحی فضای کتابخانه‌ها از اهداف اداره کل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی کتابخانه‌های عمومی تبدیل فرهنگ کتاب‌خوانی به یک گفتمان کتاب‌خوانی است و از تمام خیران استان برای تأسیس و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان درخواست کمک داریم.

خاطرنشان می‌شود در حال حاضرسه کتابخانه عمومی علامه دهخدا در میاندوآب با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی، شهید علمی نقده با ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی و بیواران سردشت با ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی جهت تکمیل و افتتاح نیازمند تخصیص اعتبار هستند که در صورت تخصیص اعتبار لازم برای تجهیز و تحویل به مجری، این پروژه‌ها تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×