» اجتماعی » آموزش‌و‌پرورش قرارداد مراکز پیش‌دبستانی را فسخ می‌کند
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
ادعای برخی از مؤسسین آموزشی آذربایجان غربی:

آموزش‌و‌پرورش قرارداد مراکز پیش‌دبستانی را فسخ می‌کند

خرداد 8, 1403۹:۱۸ ب٫ظ 60

یکی از مؤسسین مرکز آموزشی پیش‌دبستانی در آذربایجان غربی از عدم تعهد آموزش‌وپرورش در اجاره مکان‌های مراکز آموزشی در شهرستان ارومیه خبر داد.

یکی از مؤسسین مرکز آموزشی پیش‌دبستانی در آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» از عدم تعهد آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی نسبت به قرارداد اجاره مکان مراکز آموزشی خبر داد و اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی اقدام به اجاره فضاهای پرت و بلااستفاده مدارس دولتی برای مراکز آموزشی کرد که از این فضاهای برای آموزش سطح پیش‌دبستانی استفاده شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی که از کارکنان رسمی آموزش‌وپرورش نیز هستند اقدام به اجاره این مکان کرده‌اند عنوان کرد: مؤسسین با تحویل این فضاها اقدام به بازسازی و رنگ‌آمیزی این فضاها کرده و برای یک‌سال تحصیلی این فضاها را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان اجاره و اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی کرده‌اند.

یکی مؤسسین مرکز آموزشی پیش‌دبستانی در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تعداد ۵۷ مؤسسه با ۷۰۰ کادر در این مراکز فعال هستند ادامه داد: در زمان کرونا که هیچ دانش‌آموزی در این مراکز ثبت‌نام نکرده؛ اما طبق بخشنامه آموزش‌وپرورش مجبور به پرداخت بیمه و حقوق حق‌التدریسی‌ها بودیم که این اقدام هزینه زیادی برای مؤسسین به بار آورد.

وی یادآور شد: مبلغ شهریه پیش‌دبستانی به نرخ دولتی و در حدود یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان برای ۱۲ ماه تحصیلی بوده است درحالی‌که شهریه در مهد و کودک در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون است.

یکی مؤسسین مرکز آموزشی پیش‌دبستانی در آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته مبلغ شهریه به چهار میلیون تومان افزایش یافت که هیچ یک از اولیای دانش‌آموزان حاضر به پرداخت این شهریه نشده و هزینه گزافی برای مؤسسه تحمیل شد.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات عدیده به وجود آمده در حال حاضر اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی باوجوداینکه از مهلت قرارداد فی‌مابین اجاره این مکان باقی‌مانده است اقدام به اجاره و مزایده این مکان‌ها می‌کند.

مؤسسین مرکز آموزشی پیش‌دبستانی در آذربایجان غربی یادآور شد: باتوجه‌به تاریخ قراردادهای منعقد شده که با مؤسسین صورت‌گرفته از تاریخ ۱۴۰۲/۷/۱ لغایت ۱۴۰۳/۶/۳۱ است که آموزش‌وپرورش با مؤسسین منعقد شده ولی باتوجه‌به شرایط عمومی مزایده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت مدت اجاره از تاریخ عقد قرارداد را از مورخه ۱۴۰۳/۴/۱ تا ۱۴۰۴/۳/۳۱ قید کرده است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر سؤال این جاست چگونه محلی را که قبلاً به اجاره واگذار شده است، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان درحالی‌که محل در اختیار دیگری قرار دارد طبق قرارداد به کس دیگری واگذار می‌کند.

مؤسسین مرکز آموزشی پیش‌دبستانی در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طبق مجوز صادره از طرف وزارت آموزش‌وپرورش کشور و تایید همان مجوز توسط مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تایید شخص خود دکتر مطهری برای همان محل و موسس مذکور مدت مجوز یک سال دیگر نیز باقی‌مانده است چنانچه قرار بود این محل در اختیار دیگری قرار بگیرد به چه عنوان شخص آقای مطهری برای مؤسسین پروانه فعالیت صادر کرده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم، اهدافی مانند اشتغال‌زایی، ایجاد واحدهای مولد و سال و نام‌گذاری رهبری دراین‌خصوص مطرح شده است. اما متأسفانه، با این اقدام، فقط در ناحیه یک و دو ارومیه، ۱۰۰۰ نفر از کار بیکار شده‌اند و آسیب جدی به وضعیت اجتماعی و اقتصادی استان وارد می‌شود.

مؤسسین مرکز آموزشی پیش‌دبستانی در آذربایجان غربی اذعان کرد: آسیب‌های اساسی به کودکان مناطق محروم و خانواده‌های آسیب‌دیده در محل‌های فوق و همچنین مربیان شاغل در این مدارس نیز نگران‌کننده است. این موضوع باعث می‌شود که هر ساله اشخاص مختلفی با قیمت‌های غیرواقعی در این مجموعه‌ها فعالیت کنند، اما به‌صورت یک‌ساله و کوتاه‌مدت صورت می‌گیرد و مدیریت‌های کوتاه‌مدت عواقب منفی را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: در سال گذشته مربیان و مؤسسین این مراکز آموزشی با تجمع در استانداری درخواست رسیدگی به حل مشکلات را داشتند که با پیگیری معاون سیاسی استانداری آقای ابراهیمی پیگیری لازم انجام و نامه کتبی به مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی ارسال شده است؛ اما متأسفانه تاکنون این مشکل حل نشده و آموزش‌وپرورش استان اقدام به مزایده این مکان‌ها می‌کند که حاصل چندین سال زحمات کارکنان است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×