» اجتماعی » علت فوت دختربچه ارومیه‌ای بررسی می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی دستور پیگیری داد؛

علت فوت دختربچه ارومیه‌ای بررسی می‌شود

مرداد 18, 1403۸:۱۷ ق٫ظ 80

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی برای بررسی علل فوت دختربچه ارومیه‌ای و برخورد قاطع با مسببین دستور صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» روز گذشته خبری مبنی بر فوت یک دختربچه ۹ ساله بر اثر برق‌گرفتگی به این رسانه اطلاع‌رسانی شد.

پس از دریافت خبر، خبرنگار حرف رک به محل حادثه در بوستان فردوس مراجعه کرده و با اهالی منطقه گفتگو کرد تا ابعاد مختلف این حادثه را بررسی کند.

محمد، یکی از اهالی منطقه فردوسی در گفتگو با خبرنگار حرف رک گفت: انشعاب غیرمجاز برق که توسط مسئولان مربوطه برای روشنایی فضای سبز بوستان فردوس استفاده شده بود، باعث وقوع این حادثه شده است.

وی افزود: پس از آبیاری فضای سبز، آب در اطراف نورافکن جمع شد و به دلیل ناایمن بودن سیستم برق‌رسانی، دختربچه دچار برق‌گرفتگی شد و این حادثه تلخ به وقوع پیوست.

چندین ساعت پس از این حادثه، مسئولان مربوطه به موضوع واکنش نشان داده و بررسی‌های لازم را آغاز کردند، انتظار می‌رود که نتایج این بررسی‌ها به‌زودی منتشر شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه در آینده اتخاذ شود.

بررسی دلایل فوت دختر بچه ارومیه‌ای به دستور رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی

ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، با صدور دستوری به دادستان مرکز استان، خواستار بررسی دلایل فوت دختر بچه‌ای در پارک فردوسی ارومیه و برخورد قانونی و قاطع با مسئولان این حادثه شد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، تصریح کرد: دلایل این حادثه ناگوار در حال بررسی است و هیچ گونه اغماضی با مسببین این حادثه پذیرفته نخواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، با ابراز همدردی با خانواده این دختر بچه، اظهار داشت: دستگاه قضایی از هیچ تلاشی برای احقاق حق خانواده متوفی فروگذار نخواهد کرد و اطمینان داد که با تمام وجود از این حادثه غم‌انگیز متاثر هستند.

اطلاعیه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه در خصوص حادثه برق‌گرفتگی پارک فردوسی 

خبر درگذشت یکی از کودکان عزیز ارومیه بر اثر برق‌گرفتگی در پارک فردوسی نه تنها موجی از تأثر و تألم عمومی به همراه داشت، بلکه حزن و اندوه عمیقی را نیز در میان خدمتگزاران مدیریت شهری ارومیه ایجاد کرد.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه به عنوان مسئول اصلی مدیریت و نگهداری پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و فضاهای سبز شهری، همواره تلاش کرده تا محیط‌های سالم و بانشاطی برای شهروندان ارومیه‌ای فراهم کند با این حال، برخی موانع که گهگاهی منجر به وقوع حوادث ناگوار می‌شوند، همواره وجود دارند، به گفته شهروندان ساکن در محل حادثه، دستکاری و تخریب سیستم روشنایی پارک توسط معتادان عامل اصلی برق‌گرفتگی این کودک عزیز بوده است.

با وجود تلاش‌های مستمر واحدهای مرتبط در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ارومیه، چه در ایجاد فضاهای شاداب و چه در نگهداری بهینه آن‌ها، و با بهره‌گیری از پیمانکاران بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف سازمانی، کنترل و نظارت دقیق بر فعالیت پیمانکاران نگهداری فضای سبز همواره در دستور کار سازمان بوده است، مشارکت شهروندان در اطلاع‌رسانی درباره آسیب‌ها و تخریب‌های زیرساخت‌های شهری توسط معتادان نیز نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت خدمات سازمان دارد.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با ابراز تأسف عمیق از وقوع این حادثه تلخ و تسلیت به خانواده داغدار، با احترام به حساسیت و ارزشمندی افکار عمومی، همچون گذشته برنامه‌ریزی جدی برای شناسایی عوامل مخرب در ارائه خدمات به شهروندان را در دستور کار خود قرار داده و هدف این است که با همکاری شهروندان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، زمینه‌ها و عوامل بروز چنین حوادث ناگواری از بین برده شده و محیطی شاداب و امن برای همه فراهم شود.

انتهای خبر/م

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×