» اجتماعی » عملکرد شعب دادگستری نیازمند نظارت دقیق‌تر است
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌‌غربی:

عملکرد شعب دادگستری نیازمند نظارت دقیق‌تر است

مهر 3, 1403۱:۰۵ ب٫ظ 00

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی بر لزوم نظارت دقیق‌تر بر عملکرد شعب قضایی تأکید کرده و خواستار افزایش تلاش‌ها برای بهبود آمار و ارتقاء کیفیت خدمات قضایی شد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با یادآوری فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس و تبریک این هفته به ملت ایران اظهار کرد: هفته دفاع مقدس به عنوان نمادی از ایستادگی و دلاوری مردم ایران در برابر تجاوزات دشمنان، یادآور شجاعت و اراده‌ای است که نباید در هیچ مرحله‌ای از تاریخ فراموش شود.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما در دستگاه قضایی، حفظ این میراث گران‌بها و ادامه راه شهدای دفاع مقدس با پیروی از مقام ولایت فقیه است و همه اعضای شورا باید با الهام از ارزش‌های دفاع مقدس، در جهت ارتقاء نظام قضایی و اجرای عدالت تلاش مضاعفی داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی به بررسی عملکرد شعبات قضایی پرداخت و با اشاره به آمار منفی برخی شعب از معاونین قضایی خواست تا با افزایش نظارت و پیگیری، عملکرد این شعب را بهبود بخشند.

وی تأکید کرد: هدف اصلی باید تحقق اهداف برنامه عملیاتی باشد که این امر باید به صورت شعبه به شعبه و با دقت مورد نظارت قرار گیرد.

عتباتی همچنین به تأخیر در صدور برخی ابلاغ‌ها و ضرورت پیگیری این موضوع توسط معاونین اشاره کرد و اظهار داشت: برقراری دادگاه‌های صلح به عنوان یک ابزار کارآمد در تسریع روندهای قضایی و کاهش بار پرونده‌ها نقش اساسی دارد و باید با جدیت پیگیری شود.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های کاهش ورود پرونده به شعب قضایی، مدیریت صحیح و مؤثر ارجاع پرونده‌هاست. او از مسئولان ارجاع خواست ترتیبی اتخاذ کنند تا پرونده‌های مشابه و قابل حل‌وفصل در نهادهای دیگر، به صورت مؤثرتری مدیریت و کاهش یابد این موضوع از جمله مواردی است که می‌تواند بار سنگین قضات و شعبات را کاهش داده و فرصت بیشتری برای تمرکز بر پرونده‌های حساس‌تر فراهم کند.

عتباتی بر اهمیت گسترش سازش در پرونده‌ها تأکید کرد و افزود: شورای حل اختلاف باید در معیت دادگاه صلح به صورت جدی‌تری وارد عمل شود و با بهره‌گیری از توان مضاعف، روند سازش در پرونده‌های ارجاع شده را دنبال کند.

وی بیان کرد: قضات دادگاه صلح باید بر این فرآیند نظارت دقیقی داشته باشند تا سازش و توافق به عنوان یک راه‌حل جایگزین برای رسیدگی‌های طولانی‌مدت قضایی، در پرونده‌های ارجاع شده به شورا به دست آید.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×