» اخبار استان » فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
آغاز رویداد اینوتکس پیچ در ارومیه؛

فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار

اسفند 17, 1402۱۰:۳۸ ق٫ظ 40

رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌غربی گفت: رویداد اینوتکس بزرگترین رویداد تامین مالی و سرمایه‌گذاری در ارومیه در حال برگزاری بوده و فرصتی برای فرهنگ‌سازی توجه به امر فناوری و نوآوری و جذب سرمایه‌گذاران و تبدیل ایده‌ها به کسب و کار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، جواد نوری‌نیا رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌غربی در حاشیه برگزاری رویداد اینوتکس غرب در گفتگو با خبرنگاران، از برگزاری هفتمین رویداد اینوتکس غرب کشور در ارومیه خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با حضور ایده‌پردازان و سرمایه‌گذارانی از استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، زنجان و کردستان از 16 اسفند در ارومیه آغاز شده و تا پایان امروز 17 اسفندماه ادامه دارد.

وی، افزود: برای نخستین بار در اینوتکس رویدادهای مهم اینوتکس پیچ، رویداد ریسرچ پیچ، رویداد اینوفاند، رویداد انتقال تجربه و رویداد علم کاوی و تامین مالی و سرمایه گذاری با حضور ١۶ صندوق سرمایه‌گذاری در مدت دو روز برگزار می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، بیش از ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری ملی و خصوصی در رویداد اینوتکس پیچ شرکت کرده‌اند، بیان کرد: ۸۷ طرح منتخب نوآوران و فناوران شمال غرب ایران در مدت دو روز ارائه میشود و طرح‌های منتخب به مرحله نهایی که اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار میشود راه پیدا خواهند کرد.

نوری‌نیا گفت: اینوتکس پیچ پنجم دوره قبلی در سال ۱۴۰۱ به میزبانی استان آذربایجان‌غربی با همکاری سه استان برگزار و ۸۷ طرح به رویداد ارسال شد که از این تعداد ۴۳ طرح از آذربایجان‌غربی، ۲۳ طرح از آذربایجان‌شرقی و ۲۱ طرح از اردبیل بود.

وی با اشاره به هفتمین دوره برگزاری رویداد اینوتکس پیچ در کشور تصریح کرد: امسال و پیش از شهر ارومیه و استان آذربایجان‌غربی، استان‌های تهران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، یزد و بوشهر میزبانی این رویداد را از ابتدای سال داشته‌اند.

نوری‌نیا با بیان اینکه برگزاری این رویداد فرصتی برای فرهنگ‌سازی توجه به امر فناوری و نوآوری و جذب سرمایه‌گذاران و تبدیل ایده‌ها به کسب و کار است؛ خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری رویداد اینوتکس پیچ؛ توانمندسازی کارآفرینان و جذب سرمایه‌گذاری است و رویداد فرصتی برای فرهنگ‌سازی توجه به امر فناوری و نوآوری و جذب سرمایه‌گذاران و تبدیل ایده‌ها به کسب و کار است

وی همچنین با اشاره به اینکه رویداد اینوتکس پیچ، فرصتی برای ارتقای سطح فناوری و نوآوری در ایران کرد: در این دوره همزمان با برگزاری رویداد، ۲۳ بخش جانبی فعال خواهدبود که در سال گذشته ۱۴ بخش جنبی فعال بود.

نوری‌نیا خارنشان کرد: اقتصاد پویا با حضور این افراد است که حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را شکل می‌دهد و چنین رویدادها بهانه‌ای برای شکل گیری این ارتباطات و حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در کنار هم است.

گفتنی است؛ اینوتکس بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور است که توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×