» اخبار استان » فرهنگ ایثار باید در جامعه تبیین شود
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌‌غربی:

فرهنگ ایثار باید در جامعه تبیین شود

مهر 5, 1403۸:۴۵ ق٫ظ 00

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌‌غربی گفت: فرهنگ جهاد، گذشت و ایثار باید به خوبی و هنرمندانه در جامعه تبیین شود.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: موزه دفاع مقدس به خوبی این پیام را در عمل به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه هر قدم در راستای ترویج فرهنگ جهاد و ایثار، گامی در مسیر حفظ عزت ملی است، خاطرنشان کرد: زنده نگه‌داشتن این ارزش‌ها تنها به نسل امروز بلکه به نسل‌های آینده نیز خدمت می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی تأکید کرد: فرهنگ جهاد، گذشت و ایثار باید به خوبی و هنرمندانه در جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز به شدت به این فرهنگ نیاز دارد، بیان کرد: تنها با ترویج این ارزش‌ها می‌توان به رشد و اعتلای جامعه کمک کرد.

عتباتی تصریح کرد: دفاع مقدس نه فقط یک رویداد تاریخی، بلکه یک منبع غنی از الگوهای اخلاقی و انسانی است که می‌تواند به جامعه امروز نیز انرژی و الهام ببخشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای صدور آراء جایگزین حبس در حوزه‌های مختلف همچون ترویج فرهنگ کتابخوانی، ورزش و خدمات عام‌المنفعه، گفت: یکی از حوزه‌هایی که قضات استان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند، ترویج فرهنگ دفاع مقدس در مکان‌هایی همچون موزه‌ها است.

عتباتی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام خواهد شد تا قضات محاکم کیفری از موزه دفاع مقدس دیدن کنند و از این ظرفیت برای ارتقای آگاهی‌های اجتماعی و فرهنگی استفاده کنند. این برنامه، علاوه بر اهداف فرهنگی، به ارتقای مسئولیت اجتماعی قضات نیز کمک می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضایی با پاسداری از این سنگر، بتواند شرمنده شهداء نباشد و همواره در مسیر اجرای عدالت و حفظ حقوق مردم قدم بردارد.

عتباتی تاکید کرد: قضاوت، همچون شهادت، نیازمند تعهد و فداکاری است و قضات باید در مسیر خدمت به مردم و پاسداری از حقوقشان از ارزش‌های دفاع مقدس الگو بگیرند.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×