» اخبار استان » فروش 832 میلیارد اموال تملیکی در آذربایجان‌غربی
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی خبر داد:

فروش 832 میلیارد اموال تملیکی در آذربایجان‌غربی

بهمن 3, 1402۱۱:۳۰ ق٫ظ 70

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی از فروش 832 میلیارد تومان اموال متروکه انبارهای سازمان مدیریت فروش و جمع‌آوری اموال تملیکی استان از ابتدای در سال جاری خبر داد.

ناصرعتباتی رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: در پنج استان 28 هزار و 500 دستگاه موتورسیکلت و چهار هزار دستگاه خودرو بلاتکلیف به فروش رفته است.

وی تصریح کرد: 832 میلیارد تومان اموال متروکه در آذربایجان‌غربی به فروش رفته است و انبارهای آن کاملاً خالی می‌باشد، در حالی که مجموعاً در پنج استان بیش از هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی به فروش رفته است که با این حساب سهم استان آذربایجان‌غربی در بین پنج استان بیش از 80 درصد است که در نوع خود بی‌نظیر است و این در واقع حاصل تلاش همکاران قضایی در استان است.

عتباتی تاکید کرد: مدیریت قضایی استان نظارت مستمر و دقیق بر تعیین تکلیف اموال توقیفی دارد و طی بازدیدهای متعدد اشرافیت کامل به انبارها و اموال متروکه و توقیفی دارد و در کوتاهترین زمان ممکن وفق مقررات نسبت به تعیین تکلیف اموال اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: تکلیف کالا یا به صورت استرداد بوده بدین معنی که مدارک فردی که کالا به وی تعلق دارد باید تکمیل شود و بعد از رای مقام قضایی کالا را تحویل بگیرد یا اینکه به نفع دولت کالا ضبط می‌شود که در ادامه یا به فروش رسیده و یا با توجه به استعلامات اخذ شده مضر به سلامت تشخیص داده می‌شود و باید امحا شود.

عتباتی با بیان اینکه فروش کالاها از طریق مزایده‌های سراسری به صورت ماهیانه و فوق‌العاده بر بستر سامانه ستاد ایران انجام می‌شود و همه مردم به جز کارکنان دولت می‌توانند در این مزایده‌ها شرکت کنند، تصریح کرد: حراج خرده فروشی اموال تملیکی در استان نیز با هدف رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده اصلی در حال اجرا است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×