» پیشخوان » فلسطین و غزه پیروز این میدان هستند
امام جمعه چهاربرج
پیشخوان - میاندوآب
امام‌جمعه چهاربرج:

فلسطین و غزه پیروز این میدان هستند

آبان 19, 1402۳:۰۰ ب٫ظ 40

امام‌جمعه چهاربرج گفت: جبهه مقاومت یقین دارد که فلسطین و نوار غزه، پیروز این معادله قلمداد می‌شوند و در این موضوع کمترین شبهه‌ای وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: همه ما در زمینه پرورش نسلی مهربان با یار مهربان مسئول بوده و در این راستا باید فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه گسترش دهیم.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، ضرورت رشد و تعالی جامعه است، افزود: یکی از مواردی که ما را در ایجاد فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یاری می‌رساند، ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت‌های مهم کارگزاران فرهنگی باشد که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند.

جلالی با بیان اینکه متأسفانه برخی والدین و مربیان تصور می‌کنند عادت به مطالعه، ذاتی و وراثتی است که فقط برخی به آن رو می‌آورند و دیگران نمی‌توانند اهل مطالعه باشند و به همین دلیل، برای ایجاد عادت به مطالعه در فرزندان خود تلاش نمی‌کنند، گفت: بر خلاف این تفکر عادت به مطالعه، اکتسابی بوده و همان‌طور که کودکی، خواندن و نوشتن را یاد می‌گیرد، می‌تواند مطالعه را هم بیاموزد و لذا باید روش مطالعه را به او آموخت و او را به خواندن عادت داد.

وی از کـتاب به‌عنوان برآورنده سه نیاز بنیادی کودکان و نوجوانان نام برد و افزود: اگر کتاب‌خوانی در خانه و مدرسه و محیط‌های فرهنگی به‌درستی و به صورتی زنده و پرشور تبلیغ و ترویج شود، سه نیاز بنیادی عاطفی، شناختی و شخصیتی کودکان و نوجوانان را برآورده می‌سازد.

امام‌جمعه چهاربرج از پرورش عاطفی و برقراری رابطه احساسی به‌عنوان اولین نیاز روحی روانی بشر نام برد و اظهار کرد: پاسخ به نیاز دوست‌داشتن و دوست داشته شدن، نیاز به شادی، نشاط، تحرک و امید، شناخت دردها و راه غلبه بر ناامیدی‌ها که سبب سامان‌بخشیدن به عواطف کودکان می‌شود می‌تواند مقداری با مطالعه فراهم شود.

جلالی تصریح کرد: در بعد شناختی، کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند، جوانان و کودکان را با پرورش قوه تخیل و گسترش قدرت تفکر، راه او را برای دستیابی به اندیشه‌ای پویا و تفکری انتقادی اجتماعی باز کند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی شاهراهی برای دستیابی به استقلال فردی و هویت‌یابی، در عین هموارکردن راه جامعه‌پذیری و تفکر اجتماعی، یعنی تلاش برای تحقق آزادی فردی و حقوق شهروندی و مدنی است، تصریح کرد: ازاین‌رو در بعد شخصیتی نیز علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی، باید از کودکی و نوجوانی پدید آورد و کتاب‌خواندن را در خانواده ترویج کرد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه، اظهار کرد: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و این موضوع در سخنان دبیرکل حکیم و شجاع حزب‌الله موردتوجه و تأکید قرار گرفته است.

جلالی با اشاره به اینکه سخنان اخیر سید حسن نصرالله هشدار صریحی به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرده است، تصریح کرد: توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و صرفاً در حد بازدارندگی نیست.

وی گفت: بازخوانی حماسه‌آفرینی‌های حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳روزه، به‌وضوح نشان می‌دهد قدرت میدانی، اطلاعاتی و رصدگری مقاومت منحصربه‌فرد و برهم‌زننده تعادل و محاسبات دشمن است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه خطوط قرمز جبهه مقاومت یعنی پایان جنگ و دیگری پیروزی حماس در غزه در سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به صورتی آشکار مطرح شده است، افزود: جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند و راهکنش‌های میدانی و محیطی خود را به‌صراحت اعلام نمی‌کند که این یکی از قواعد اصلی نبرد است.

جلالی تصریح کرد: جبهه مقاومت یقین دارد که فلسطین و نوار غزه، پیروز این معادله قلمداد می‌شوند و در این موضوع کمترین شبهه‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد جنگ اراده‌ها علیه صهیونیسم هستیم، اظهار کرد: راهبرد مقاومت، سردکردن جنگ و تثبیت موفقیتش است و فراتر از آنچه را که می‌خواست به دست آورد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه مقاومت دو هدف عمده داشت که به آن دست‌یافت، گفت: هویت طوفان‌الاقصی فلسطینی ماند و «افسانه بازدارندگی رژیم صهیونیستی» شکست و دکترین بن گورین در بازدارندگی و هشداردهندگی و کشاندن جنگ به قلمرو خارج از سرزمین‌های اشغالی را برای همیشه درهم شکست.
جلالی با اشاره به مقاومت غزه و حفظ هویت فلسطینی آن، تصریح کرد: سردرگم کردن دشمن توسط جبهه مقاومت دنبال شده و با درگیرسازی صهیونیست‌ها در شمال و جنوب فلسطین با حزب‌الله و انصارالله یمن با حفظ ابهام در واکنش و تحلیل‌ناپذیری برای دشمن نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به فشار بر آمریکا به‌عنوان اتاق طراحی و فرماندهی صهیونیست‌ها با محوریت مقاومت سوریه، عراق و یمن، تصریح کرد: بیدارسازی امت اسلامی و مردم غرب از دیگر راهبردهای جبهه مقاومت در جنگ غزه بوده است.

امام‌جمعه چهاربرج به راهبرد اتاق عملیات مشترک مقاومت در مرحله جدید عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: اگر چه با طوفان‌الاقصی حیثیتی از ستون نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی چیزی باقی نماند؛ اما حالا هدف مقاومت ستون اقتصادی اشغالگران است.

وی با اشاره به بستن راه صدور نفت و ارزاق به سرزمین‌های اشغالی توسط دولت‌های اسلامی، تصریح کرد: بر اساس تحلیل‌ها روزهای سخت و دشوار اما سرشار از پیروزی در راه است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×