» اجتماعی » قره‌کلیسا چالدران آماده میزبانی آیین‌های مذهبی باداراک
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
فرماندار چالدران مطرح کرد:

قره‌کلیسا چالدران آماده میزبانی آیین‌های مذهبی باداراک

تیر 24, 1402۱۰:۰۶ ق٫ظ 70

فرماندار چالدران گفت: اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از زائران مراسم مذهبی بادراک قره‌کلیسا این شهرستان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک، محمدرضا عبدالله نژاد، در گفتگو با خبرنگاران از آمادگی قره‌کلیسا چالدران برای میزبانی از زائران خبر داد و  اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا در مدت سه روز برگزاری مراسم مذهبی بادراک، زائران مشکلی را از نظر ارائه خدمات نداشته باشند.

وی افزود: راه‌اندازی درمانگاه سیار، استقرار گروه امداد و نجات جاده‌ای جمیعت هلال‌احمر، آتش‌نشانی، راهداری، پلیس‌راه، راه‌اندازی غرفه‌های سیار برای فروش مواد غذایی موردنیاز زائران و برپایی چادر از جمله تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم است.

فرماندار چالدران گفت: امسال شصت و نهمین مراسم سالیانه مذهبی قره‌کلیسا به مدت سه روز از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه با حضور ارامنه ایران و جهان در قره‌کلیسا چالدران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از روز گذشته به‌صورت رسمی اجرای مراسم مذهبی بادراک آغاز شده و این مراسم یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های اقلیت‌های دینی جهان است که در این کلیسا برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ همه ساله اواخر تیرماه ارمنی‌ها برای زیارت قره کلیسا به این محل می‌آیند که به همراه آنها تعدادی از سفرای کشورهای مسیحی در ایران و نیز گردشگران خارجی نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا بین سه تا چهار روز ادامه می‌یابد که در این مدت مسیحیان ضمن انجام دعا، نیایش و برگزاری آیین عشای ربانی، کودکان خود را در این محل غسل تعمید می‌دهند. قره کلیسا یا کلیسای طاطائوس باسابقه بیش از یک هزار سال در روستای قره کلیسا در 15 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان چالدران قرار دارد.

این کلیسا به همراه کلیسای سنت استپانوس جلفا و کلیسای کوچک زور زور چالدران در تاریخ 18 خرداد 1387 (۷ ژوئیه ۲۰۰۸) به‌عنوان نهمین اثر ملی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

شهرستان چالدران در 220 کیلومتری شمال ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×