» اجتماعی » قطعی گاز منطقه رودکی ارومیه رفع شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی:

قطعی گاز منطقه رودکی ارومیه رفع شد

خرداد 17, 1403۹:۲۹ ق٫ظ 40

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: پس از چندین ساعت تلاش بی‌وقفه تیم‌های فنی، مشکل قطعی گاز در منطقه رودکی ارومیه برطرف شد و جریان گاز به حالت عادی بازگشت.

علی‌رضا شیخی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: به دلیل تعمیرات شبکه گازرسانی جریان گاز بخشی از مشترکین در منطقه رودکی، خیابان پرستو و خیابان آبشناسان از شب گذشت به‌صورت موقت قطع شده بود.

وی تصریح کرد: پس از اتمام عملیات تعمیراتی بر روی خطوط و شبکه گاز، وصل مجدد گاز مشترکان توسط مأموران شرکت گاز انجام می‌شود، بنابراین برای رعایت کامل نکات ایمنی، حضور ساکنان در محل سکونت هنگام وصل گاز ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: از تمامی مشترکانی که با قطعی گاز مواجه می‌شوند درخواست می‌شود تا ضمن رعایت نکات ایمنی، از بسته بودن تمام شیرهای وسایل گازسوز اطمینان حاصل کنند و از دستکاری کنتور و رگولاتور خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد خانوارهای روستایی در آذربایجان‌غربی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند؛ اظهار کرد: انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال جاری به بیش از ۹۰ درصد برسد.

شیخی عنوان کرد: با اتمام تمامی پروژه‌های گازرسانی در مناطق روستایی، پیش‌بینی می‌شود که ۹۷ درصد خانوارهای روستایی استان آذربایجان‌غربی از نعمت گاز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این پروژه‌ها که با هدف افزایش رفاه و بهبود کیفیت زندگی در مناطق روستایی اجرا می‌شوند و نقش مهمی در توسعه پایدار این مناطق ایفا خواهند کرد.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام مخاطبان حرف رک، شرکت گاز ارومیه از شب گذشته بدون اطلاع قبلی جریان گاز مناطقی از منطقه رودکی، به‌خصوص خیابان پرستو و در انتهای خیابان رودکی، خیابان آبشناسان را قطع شده که این موجب نارضایتی شهروندان شده است.

لازم به ذکر است که؛ در سال گذشته، تعداد ۴۳ هزار و ۵۱۰ اشتراک جدید در بخش شهری و ۲۶ هزار و ۷۲۰ اشتراک جدید در بخش روستایی پذیرفته شد که این افزایش اشتراک‌ها حاکی از توسعه و گسترش خدمات گازرسانی در مناطق مختلف استان بوده و نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر برای بهبود زیرساخت‌های انرژی در مناطق شهری و روستایی است. توسعه خدمات گازرسانی در این مناطق می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ساکنان و افزایش رفاه اجتماعی کمک کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×