» اجتماعی » قطع برق و بی‌آبی در اوج گرما
بوکان
اجتماعی - اخبار استان - بوکان - پیشخوان
روز گذشته در بوکان رخ داد؛

قطع برق و بی‌آبی در اوج گرما

مرداد 6, 1403۹:۳۲ ق٫ظ 40

از ساعت‌های میانی روز جمعه تا ساعت‌های ابتدای روز شنبه و به علت از کارافتادگی ترانسفورماتورهای برق بسیاری از مناطق شهری بوکان در خاموشی و بی‌آبی فروبرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» روز جمعه، پنجمین روز مردادماه، برای شهر بوکان روزی دشوار بود، زیرا جریان برق در بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی این شهر از ساعت ۱۳ تا ۲۲ قطع یا دچار نوسان شد. بوکان یکی از گرم‌ترین روزهای سال را در تاریکی و بی‌آبی سپری کرد.

به نظر می‌رسد که این قطعی بیش از هفت‌ساعته ناشی از مشکلات فنی و زیرساختی بوده است؛ خلأهایی فنی که ریشه‌ها و دلایل متعددی دارد و نیازمند بررسی جدی است. اما بزرگ‌ترین کوتاهی مدیریت برق بوکان و نهادهای مسئول، عدم پاسخگویی، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد این خاموشی‌ها بود.

در یکی از گرم‌ترین روزهای سال، قطع برق در بسیاری از مناطق بوکان بدون اطلاعیه، خبر، شفاف‌سازی، عذرخواهی یا حتی همدلی از سوی مدیریت برق، نشانه‌ای از بی‌مسئولیتی و ناکارآمدی است که جای تأمل و تأسف دارد. این وضعیت، بی‌کفایتی آشکاری را نشان می‌دهد که نباید نادیده گرفته شود.

عدم پاسخگویی اداره برق بوکان که به نظر می‌رسد هیچ ترسی از قوانین و نظارت‌ها ندارد، باعث اختلال جدی در مسیر انتقال آب شرب نیز شد، به‌طوری‌که بسیاری از مناطق شهری تا پاسی از شب در خاموشی و بی‌آبی به سر بردند.

مدیران آبفای شهرستان در همان ساعات اولیه خاموشی‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که به علت قطع گسترده برق در مسیر چاه‌های فلمن، که تأمین‌کننده آب شرب بوکان هستند، منابع و مخازن خالی شده و این وضعیت تا زمان وصل‌شدن برق و پر شدن مخازن ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، فرمانداری بوکان در ساعات پایانی شب با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تشکر از صبر و بردباری مردم عنوان کرد: صبح روز جمعه به دلیل آتش‌سوزی و قطع چند خط و فیدرهای برق، جریان برق شهری در چند منطقه مسکونی بوکان و حومه قطع شد. پس از این اتفاق، مدیریت بحران شهرستان بلافاصله وارد عمل شد و دستورات لازم برای رفع این مشکل را صادر کرد.

با درخواست مدیریت بحران، معاونان توزیع برق آذربایجان غربی به بوکان اعزام شدند و عملیات اصلاح و تعمیر در چند نقطه از شهرستان آغاز شد که به دلیل پیچیدگی نقص فنی، اصلاح کامل خطوط تا ساعت ۲۳ به طول انجامید؛ لذا عمیقاً از شکیبایی، صبر و همراهی مردم فهیم شهرستان بوکان تشکر می‌کنیم.
درحالی‌که نماینده مردم بوکان در مجلس هفته گذشته طرح دوفوریتی درباره فیلترینگ را به مجلس ارائه کرد و این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت، ای‌کاش این توجه و سروصداها برای حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه، از جمله مسائل برق و آب، به کار می‌رفت.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×