» اخبار استان » ارومیه » قیام و راه امام حسین برای همیشه در طول تاریخ ماندگار است
شبستری
ارومیه - تیتر یک - گفتگو
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

قیام و راه امام حسین برای همیشه در طول تاریخ ماندگار است

مرداد 4, 1402۱:۰۷ ب٫ظ 50

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه که جاویدان و حق و ماندگار خواهد بود و سال‌به‌سال عظمت این قیام بیشتر برای مردم روشن می‌شود راه امام حسین (ع) است.

به گزارش حرف رک جواد مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار ارومtv، در خصوص برگزاری مراسمات و اهمیت سوگواری برای سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) در واقع یادآوری ابعاد حادثه عاشورا اهداف قیام امام حسین و بیان معارف دینی و سخنان امام حسین و ائمه علیه‌السلام است .

وی ادامه داد: هر ساله با برگزاری مراسمات عزاداری محرم واقعه و حادثه عاشورا، معارف دینی بیان مطرح می‌شود در این راستا زنده نگه‌داشتن سوگواری امام حسین به‌این‌علت اهمیت داده شده است و طبق گفته‌های بزرگان محرم اسلام را زنده کرد و در تجدید عزاداری‌ها معارف دینی بیان می‌شود .

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شعار امام حسین که همان ذلت ناپذیری و عزت‌مندی، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و اهداف قیام امام حسین است در این مراسمات مطرح می‌شود .

وی تصریح کرد: معصومین علیه‌السلام بارها به احیای برگزاری سوگواری و عزای امام حسین (ع) تأکید کرده و سیره ائمه نیز زنده نگه‌داشتن واقعه عاشورا است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: زنده نگه‌داشتن واقعه عاشورا بیان‌گر معارف دین است و ارزش‌های اخلاقی، انسانی، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عزت و مبارزه با ظلم و ستم شعارها و اهداف قیام عاشورا است.

وی تأکید کرد: ما به هر اندازه که به این اهداف و شعارها توجه کنیم به دستورات دینی نزدیک می‌شویم .

شبستری با اشاره به سوزاندن پرچم امام حسین و هتک حرمت به قرآن کریم عنوان کرد: این اقدامات توسط دشمن حرکت تازه‌ای نبوده و در طول تاریخ بارها اتفاق افتاده که اینان می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند.

وی ادامه داد: پرچم امام حسین (ع) جلوه نور حقیقت و قرآن جلوه نور خدا است و دشمنان سعی دارند با این اقدامات سخیف دین خدا را تضعیف و راه مقابله با این افراد بیان درس‌های عاشورا بیان اهداف سید شهدا و عظمت و راه امام حسین است.

حجت‌الاسلام شبستری خاطرنشان کرد: امام حسین هدف و پیامی جز مبارزه با ظلم و اصلاح و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و احیای سیره پیغمبر و امیرالمؤمنین نداشت و این موضوعات جز اهداف سید و سالار شهیدان بوده است.

وی تأکید کرد: آنچه که جاویدان و حق و ماندگار خواهد بود و سال‌به‌سال عظمت این قیام بیشتر برای مردم روشن می‌شود راه امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×