» اجتماعی » لایروبی ۱۵ کیلومتر از رودخانه‌های آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی مطرح کرد:

لایروبی ۱۵ کیلومتر از رودخانه‌های آذربایجان غربی

شهریور 19, 1403۹:۱۱ ق٫ظ 30

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: به منظور پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب امسال بیش از ۱۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان لایروبی شده است.

حسن آقاجانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۳، با هدف پیشگیری از خسارات ناشی از سیلاب، عملیات لایروبی در رودخانه‌های شهرستان‌های خوی (رودخانه قطور و مسیل‌های الند، گوهران و قودوغ بوغان)، ماکو (رودخانه آواجیق چای)، پلدشت (رودخانه زنگمار)، چالدران (مسیل‌های دره درمانی، شادلو، نبی کندی) و شوط (رودخانه زنگمار و مسیل سنیخ) به مجموع طول بیش از ۱۵ کیلومتر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات با استفاده از اعتبارات ملی، استانی و جاری تأمین شده است، افزود: آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان‌ها به مساحت ۳/۱ هکتار و انجام مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها به طول ۴۵ کیلومتر از دیگر اقدامات مدیریت منابع آب در شمال استان آذربایجان غربی بوده است.

آقاجانی تصریح کرد: بازدیدهای میدانی، تهیه گزارش‌های کارشناسی از نقاط حادثه‌خیز و انجام لایروبی در این شهرستان‌ها توسط همکاران مستقر در ادارات منابع آب شمال استان، منجر به اولویت‌بندی اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیلاب‌های سال جاری شده است.

وی تاکید کرد: رسالت اصلی بخش حفاظت رودخانه‌ها و سواحل، تثبیت بستر رودخانه‌ها و آزادسازی حریم آنها برای عبور ایمن سیلاب‌ها و جلوگیری از خسارات احتمالی به مردم است.

آقاجانی گفت: ترویج فرهنگ صحیح مدیریت منابع آب از طریق رسانه‌های عمومی و مجامع محلی، و ایجاد باور و تعهد عمیق به اجرای قانون توزیع عادلانه آب در میان عموم مردم، می‌تواند به دستیابی به این هدف و رسالت مهم کمک شایانی کند.

وی افزود: علاوه بر لایروبی و آزادسازی حریم رودخانه‌ها، حفاظت از منابع آب و جلوگیری از آلایندگی رودخانه‌ها نیز از اولویت‌های مهم مدیریت منابع آب شمال استان است. در این راستا، نظارت‌های دقیق و مستمر بر عملکرد واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی که در حاشیه رودخانه‌ها فعالیت دارند، انجام می‌گیرد تا از ورود آلودگی‌ها به منابع آب جلوگیری شود.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×