» اخبار استان » لزوم آموزش مقابله با پشه آئدس
اخبار استان - پیشخوان - سلامت - گفتگو
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تاکید کرد:

لزوم آموزش مقابله با پشه آئدس

مرداد 3, 1403۱۰:۲۸ ق٫ظ 40

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بر لزوم آموزش مقابله با پشه آئدس در استان تأکید کرد و گفت: بهسازی محیط زندگی و محیط بیرونی تأثیر زیادی در پیشگیری از بیماری‌هایی که توسط این پشه منتقل می‌شوند، دارد.

عباسیان در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» بر لزوم آموزش مقابله با پشه آئدس در استان تأکید کرد و اظهار داشت: بهسازی محیط زندگی و محیط بیرونی تأثیر زیادی در پیشگیری از بیماری‌هایی که توسط این پشه منتقل می‌شوند، دارد، به همین منظور، ضروری است که تمامی واحدهای تولیدی برای محافظت از کارکنان و کارمندان خود از برنامه‌های آموزشی مناسب بهره‌برداری کنند.

وی افزود: از مواد دافع حشرات، و نصب توری‌های محافظ در پنجره‌ها و درها می‌شود، همچنین، باید کارکنان و کارمندان را با علائم بیماری‌هایی مانند تب دنگی، چیکونگونیا، و زیکا که توسط پشه آئدس منتقل می‌شوند، آشنا کرد که این آشنایی باعث می‌شود که در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک، افراد سریعاً به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آموزش‌های تئوری، برگزاری کارگاه‌های عملی نیز بسیار مهم استف این کارگاه‌ها می‌توانند به کارکنان کمک کنند تا به صورت عملی روش‌های پیشگیری را یاد بگیرند و در محیط کار و خانه‌های خود اجرا کنند، به طور مثال، نحوه صحیح تخلیه و خشک کردن محل‌های آب‌گیر، استفاده درست از مواد دافع حشرات و نصب توری‌های محافظ در این کارگاه‌ها به صورت عملی آموزش داده می‌شود.

عباسیان همچنین خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی بسیار حیاتی است.

وی از رسانه‌ها خواست تا با تولید محتواهای آموزشی، مردم را به اهمیت پیشگیری از گزش پشه آئدس و راه‌های مقابله با آن آگاه کنند و استفاده از تصاویر و ویدئوهای آموزشی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش آگاهی عمومی داشته باشد.

عباسیان بر اهمیت همکاری همه‌جانبه بین نهادهای دولتی، شرکت‌های خصوصی و جامعه محلی تأکید کرد و گفت: از تمامی مردم و مسئولین درخواست می‌شود تا با هوشیاری و مسئولیت‌پذیری در این زمینه اقدام کنند و با همیاری و همفکری، از شیوع بیماری‌های منتقله از پشه آئدس جلوگیری کنند، این همکاری می‌تواند شامل برنامه‌های مشترک آموزشی، بهسازی محیط‌های شهری و روستایی، و اجرای پروژه‌های مشترک برای کنترل جمعیت پشه‌ها باشد.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×