» اجتماعی » لزوم اقدامات فوری شهرداری برای ساماندهی معابر
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح کرد:

لزوم اقدامات فوری شهرداری برای ساماندهی معابر

مرداد 3, 1403۰:۲۰ ق٫ظ 50

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، ضمن ابراز نگرانی از افزایش سد معبر و مشکلات ترافیکی، خواستار اقدام فوری شهرداری برای ساماندهی معابر و جمع‌آوری متکدیان شد.

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به افزایش گلایمندی شهروندان از وضعیت سد معابر اظهار کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه در ماه‌های اخیر اقدامات موثری در خصوص ساماندهی معبرها انجام داده بود؛ اما در روزه‌های اخیر شاهد افزایش سد معبر در بزرگراه خاتم الانبیاء و جاده استاد شهریار هستیم.

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی به معضلات ترافیکی و اجتماعی در سطح شهر، به مسائل و چالش‌های جاری پرداخت و گفت: بایستی معاونت خدمات شهری در راستای جمع‌آوری و ساماندهی این مناطق اقدامات لازم را هر چه سریع‌تر انجام دهد.

خلیل‌پور در ادامه سخنان خود به اهمیت توسعه پایدار و مشارکت فعال شهروندان در حل مشکلات شهری اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به شهری پایدار و توسعه‌یافته، باید به نظرات و مشارکت شهروندان اهمیت ویژه‌ای داده شود. مشارکت عمومی می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های شهری و اجرای پروژه‌های موفق داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به چالش‌های زیست‌محیطی و افزایش آلودگی در شهر، بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ محیط‌زیست تأکید و عنوان کرد: حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا باید به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شهر مدنظر قرار گیرد. ایجاد فضاهای سبز، ترویج استفاده از انرژی‌های پاک و برنامه‌ریزی برای کاهش آلاینده‌های شهری می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.

وی با اشاره به افتتاح فاز B4 پل غیر همسطح آذربایجان تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه فاز B4 پروژه عمرانی پل غیرهمسطح آذربایجان در روزهای اخیر به بهره‌برداری رسید؛ اما با افتتاح این فاز حجم بار ترافیکی به ورودی بزرگراه خاتم الانبیاء کشیده شده است که باعث مشکلاتی برای شهروندان شده بنابراین بایستی دراسرع‌وقت اقدامات لازم را برای رفع موانع و مشکلات اهتمام ویژه داشته باشد.

خلیل‌پور با اشاره به افزایش تعداد متکدیان در شهر ارومیه از عملکرد معاونت شهری گلایه کرد و گفت: جمع‌آوری متکدیان از سطح شهرها یکی از مأموریت‌ها و وظایف ذاتی شهرداری‌ها است، متأسفانه متکدیان به‌صورت سرسام‌آور در طول شبانه‌روز در ورودی‌های شهر و چهارراه‌های سطح شهر افزایش‌یافته و معاونت خدمات شهری دراسرع‌وقت در جمع‌آوری متکدیان سطح شهر اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×