» اخبار استان » لزوم تخصیص اعتبار برای بهسازی جاده گلمان
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

لزوم تخصیص اعتبار برای بهسازی جاده گلمان

مهر 5, 1403۸:۱۴ ق٫ظ 20

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تخصیص اعتبارات جهت تعریض و بهسازی جاده شهر جدید گلمان از اولویت‌های اساسی است.

رسول عطایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به اهمیت استراتژیک شهر جدید گلمان در طرح‌های نهضت ملی مسکن و رشد روزافزون جمعیت،اظهارکرد: توسعه زیرساخت‌های این منطقه به‌منظور تسهیل تردد و کاهش زمان دسترسی به مرکز شهر، از نیازهای حیاتی منطقه است.

وی افزود: با انجام مطالعات فنی و مهندسی، طرح بهسازی و تعریض جاده گلمان به‌صورت بزرگراهی برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی ادامه داد: این پروژه به دلیل نقش کلیدی آن در اتصال مناطق حاشیه‌ای به مرکز ارومیه، نیازمند تأمین منابع مالی و تخصیص اعتبارات مناسب است. اجرای آن در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.

عطایی همچنین به لزوم تسریع در روند اجرای پروژه به دلیل افزایش ترافیک و نگرانی‌های ایمنی در محور گلمان اشاره کرد و از مقامات ذی‌ربط خواست تا اقدامات لازم را برای تأمین بودجه مورد نیاز به‌سرعت انجام دهند.

وی تصریح کرد: شهر جدید گلمان به‌عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک توسعه شهری در آذربایجان‌ غربی طراحی و احداث شده است. این شهر با هدف پاسخگویی به نیازهای رو به رشد جمعیت و کاهش فشار از شهر ارومیه در بخش مسکن و زیرساخت‌ها در حال توسعه است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی اضافه کرد: شهر جدید نقش مهمی در طرح نهضت ملی مسکن ایفا می‌کند. با توجه به سیاست‌های دولت برای تامین مسکن جوانان و اقشار کم‌درآمد، گلمان به یکی از مقاصد اصلی این طرح تبدیل شده است.

گفتنی است برنامه‌ریزی برای ساخت تعداد قابل توجهی واحدهای مسکونی در این شهر به منظور پاسخگویی به تقاضای روزافزون مسکن صورت گرفته و این امر باعث جذب جمعیت جدید و افزایش سطح خدمات در منطقه خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های مهم گلمان، توجه به توسعه فضای سبز و جاذبه‌های زیست‌محیطی است. در طراحی شهر، بخش قابل توجهی از اراضی به ایجاد پارک‌ها، فضاهای سبز عمومی و مناطق تفریحی اختصاص یافته است. این ویژگی نه تنها محیطی سالم و مطلوب برای ساکنان فراهم می‌کند، بلکه به حفظ تعادل زیست‌محیطی منطقه نیز کمک می‌کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×