» اخبار استان » لزوم تسهیل پرداخت وام‌های اشتغال در پلدشت
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
فرماندار پلدشت مطرح کرد:

لزوم تسهیل پرداخت وام‌های اشتغال در پلدشت

آبان 2, 1403۱۲:۳۴ ب٫ظ 00

فرماندار پلدشت از بانک‌های عامل و ادارات شهرستان خواست تا برای تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغال، اقدامات لازم را با جدیت بیشتری انجام دهند.

محمد اکبرزاده کهریزی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» به اهمیت اشتغال در توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: تاکنون 580 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.

وی افزود: این تعداد اشتغال به معنای تحقق 51 درصد از تعهد شهرستان در حوزه اشتغال است. تعهد شهرستان برای سال 1403، ایجاد یک هزار و 113 شغل می‌باشد.

اکبرزاده همچنین از بانک‌های عامل و ادارات شهرستان خواست تا برای تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغال، اقدامات لازم را با جدیت بیشتری انجام دهند.

فرماندار پلدشت ادامه داد: اشتغال به عنوان یکی از عوامل کلیدی در توسعه و رفاه اجتماعی هر جامعه، نیازمند توجه ویژه‌ای است. بهبود وضعیت اقتصادی افراد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، از جمله دستاوردهای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار هستند. بنابراین، حمایت از اشتغال پایدار باید یکی از اولویت‌های اصلی دولت‌ها و سیاست‌گذاران باشد.

گفتنی است صنایع کوچک نیز به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی، نقش بسزایی در ایجاد شغل و درآمد دارند. حمایت از این صنایع می‌تواند منجر به افزایش صادرات و رونق اقتصادی کشور شود.

کارآفرینی به عنوان یک استراتژی مؤثر برای توسعه کشورها و ایجاد شغل و رفاه، به شناسایی فرصت‌های مناسب و افزایش تولید کمک می‌کند. نوآوری‌های کارآفرینی تقاضا برای محصولات و خدمات جدید را به وجود می‌آورد و در نتیجه، افزایش اشتغال و بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه را به دنبال خواهد داشت.

آمارها نشان می‌دهند که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط سهم عمده‌ای در تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه دارند. امروزه، دولت‌ها و سازمان‌ها بر اهمیت کارآفرینی تأکید می‌کنند و آن را راهی برای شکوفایی اقتصادی می‌دانند. لذا، با توجه به نقش کلیدی کارآفرینی در توسعه اقتصادی، باید حمایت‌های لازم از این حوزه به‌عمل آید.

به‌طور کلی، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کارآفرینی نیازمند همکاری و هماهنگی تمامی نهادها و سازمان‌ها است. با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مؤثر در زمینه آموزش، تأمین مالی، و توسعه زیرساخت‌ها، می‌توان به بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه کمک کرد و به تحقق اهداف توسعه پایدار نزدیک‌تر شد.

در نهایت، توجه به کارآفرینی و اشتغال‌زایی به‌عنوان ابزارهایی مؤثر در کاهش بیکاری و افزایش رفاه اجتماعی، باید در اولویت برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور قرار گیرد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×