» اخبار استان » ارومیه » لزوم توجه به عوامل زیست‌محیطی در پروژه‌های راه‌سازی
ارومیه - پیشخوان
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

لزوم توجه به عوامل زیست‌محیطی در پروژه‌های راه‌سازی

آبان 15, 1402۱۰:۲۱ ق٫ظ 90

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پروژه‌های راهسازی با توجه به عوامل و مطالعات زیست محیطی انجام و توجه به این بخش در اولویت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص اهمیت محیط‌زیست اظهار داشت: پروژه‌های راه‌سازی باتوجه‌به عوامل و مطالعات زیست‌محیطی انجام می‌گیرد و توجه به این بخش در اولویت است.

وی ادامه داد: باید به این مسئله توجه شود که توسعه و توجه به محیط‌زیست در تضمین توسعه پایدار بسیار راهگشا و مؤثر است.

سید حمزه‌لو ادامه داد: راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در راستای حفاظت از محیط‌زیست، اجرای طرح‌های راه‌سازی متناسب با این بخش را حائز اهمیت قرار داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره کل آمادگی کامل دارد که در راستای حفاظت از محیط‌زیست همکاری لازم را داشته باشد و باید برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های موجود انجام گیرد.

حمزه‌لو افزود: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی باهدف رفع موانع زیرساختی اجرای طرح‌های رهاسازی در اولویت بوده و این مسئله با جدیت دنبال می‌شود.

وی تأکید کرد: تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی موجب تسهیل امور و اجرای سریع پروژه‌های رهاسازی شده و زمینه توسعه راه‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی را سرعت می‌بخشد.

خاطرنشان می‌شود بنابراین به نظر می‌رسد که گسترش پروژه‌های توسعه‌ای بدون آسیب رساندن به منابع طبیعی و محیط زیست در صورتی امکان‌پذیر است که اثرات ناگوار زیست‌محیطی ناشی از اجرای آنها در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مدنظر قرار گیرد. آنگاه می‌توان ادعا کرد که به احتمال زیاد این الگوی رشد در کشور می‌تواند توسعه پایدار را محقق کند

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×