» اخبار استان » لزوم توسعه خدمات بهداشتی در مناطق‌ روستایی
اخبار استان - پیشخوان - سلامت
رئیس امور عمومی ستاد شبکه بهداشت و درمان نقده مطرح کرد:

لزوم توسعه خدمات بهداشتی در مناطق‌ روستایی

خرداد 23, 1403۷:۰۱ ب٫ظ 40

رئیس امور عمومی ستاد شبکه بهداشت و درمان نقده به اشاره به لزوم توسعه خدمات بهداشتی در مناطق روستایی گفت: مراکز جامع خدمات سلامت روستایی، نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح سلامت افراد محلی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» توحید حکیم زاده در جریان بازدید از مرکز جامع سلامت روستای حسنلو، اظهار کرد: مراکز جامع خدمات سلامت روستایی، نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی افراد داشته و کیفیت زندگی افراد محلی را بهبود می‌بخشند.

وی ضمن تقدیر از زحمات کادر پزشکی و بهداشتی در ارائه خدمات به ساکنان روستا، تاکید کرد: تکمیل پروژه‌های مراکز جامع سلامت روستایی، در راستای افزایش کیفیت زندگی مردم محلی، تاثیر فراوانی داشته و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین تلاش‌ کادر پزشکی و بهداشتی در ارائه خدمات به ساکنان روستا قابل تقدیر بوده؛ و مشکلات و مسائل آن‌ها نیازمند پیگیری جدی است.

حکیم زاده با اشاره به توجه و حمایت دولت از توسعه نظام سلامت در مناطق روستایی، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این پروژه‌ها به عنوان مراکز جامع خدمات سلامت روستایی، و نقش بی بدیل آن‌ها در ارتقای سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد محلی، دولت سیزدهم حمایت‌های همه‌ جانبه‌ای را در مسیر توسعه این مراکز، به عمل آورده است.

وی افزود: با تأکید دولت سیزدهم بر این موضوع، بودجه‌ قابل توجهی برای ساخت و بهبود این مراکز در نظر گرفته شده است. این اقدامات هدفمند، به افزایش امکانات و خدمات درمانی، و همچنین پیشگیری و توسعه سلامت در روستاها کمک کرده؛ نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای جامعه محلی و ارتقای سطح سلامتی آن‌ها خواهد داشت.

رئیس امور عمومی ستاد شبکه بهداشت و درمان نقده بیان کرد: با احداث و بهبود این مراکز، امکان دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به خدمات پزشکی، درمانی و پیشگیری، برای ساکنان روستاها فراهم می‌شود. علاوه بر این، ایجاد این مراکز موجب افزایش فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی شده؛ به توسعه اقتصادی و اجتماعی این مناطق کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به پیشرفت حداکثری مرکز جامع سلامت روستای راهدانه نسبت به سایر مراکز، اظهار داشت:مرکز جامع سلامت روستای راهدانه به عنوان یک الگوی موفقیت در ارائه خدمات سلامت روستایی مطرح شده است. این مرکز با دارا بودن تجهیزات پیشرفته، کادر متخصص و متعهد، و فراهم نمودن بستری مناسب برای ارائه خدمات پزشکی، درمانی و پیشگیری، سطح سلامت و رفاه اجتماعی روستاییان را تا حد قابل توجهی بهبود بخشیده است.

احمدزاده افزود: از دیگر عوامل موفقیت این مرکز می‌توان به ارتباط فعال با جامعه محلی، برگزاری برنامه‌های آموزشی و پیشگیری، و پیگیری دقیق از وضعیت سلامت جامعه اشاره کرد. بر همین اساس، این مرکز به عنوان یک مدل قابل توجه در عرصه توسعه و بهبود سلامت در روستاها شناخته شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×