» اخبار استان » لزوم جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه

لزوم جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی

تیر 7, 1403۰:۲۰ ق٫ظ 00

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بر لزوم جذب سرمایه‌گذار جدید، تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری و توجه به مناطق کم‌برخوردار تأکید کرد و گفت: برای جذب سرمایه‌گذاران بایستی منافع مشروع و معقول سرمایه‌گذار را تأمین کرد تا شاهد توسعه و رشد هرچه بیشتر شهر ارومیه باشیم.

رسول اصغرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به بررسی علل عدم تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی در شهر ارومیه اشاره و اظهار کرد: در سال‌های اخیر برخی از پروژه‌های عمرانی شهرداری در ارومیه باتوجه‌به نوع پروژه دچار مشکلاتی بود که با کند یا متوقف‌شدن اجرای عملیاتی پروژه‌ها مواجه شدند.

وی با اشاره به سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲، عنوان کرد: در آن زمان شاهد تغییر رویکرد سرمایه‌گذاران در قبال پروژه‌های عمرانی بودیم که منجر به توقف برخی از آن‌ها شد.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقتصادی جامعه با تورم و مشکلاتی عدیده‌ای مواجه بود تصریح کرد: تورم‌های سنگین در سال‌های اخیر نیز یکی دیگر از عواملی بود که به چالش‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی دامن زد و باعث توقف برخی از پروژه‌های بزرگ در ارومیه شد.

اصغرزاده به مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: در مورد پروژه تکویر ارومیه، سرمایه‌گذاران خارجی به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی در کشور مبدأ، از ادامه فعالیت در این پروژه انصراف دادند و از سوی کشور خود اجازه سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه نتوانستند کسب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بر لزوم جذب سرمایه‌گذار جدید برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و اجرای پروژه‌های جدید در ارومیه تأکید کرد و گفت: رویکرد سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه بایستی تغییر کند و باید منافع مشروع و منطقی سرمایه‌گذاران تأمین شود تا شاهد حضور پررنگ‌تر آن‌ها در این شهر باشیم.

وی در خصوص نهضت آسفالت‌ریزی و خدمات شهری یادآور شد: آسفالت و روان‌سازی تردد مردم از وظایف اصلی شهرداری است که نباید برای انجام این وظایف، منتی بر شهروندان گذاشته شود و در صورت کم‌کاری مسئولان بایستی برخورد جدی افراد به وجود آید.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه به لزوم توجه هرچه بیشتر به مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: لازم است شهرداری ارومیه برای ساماندهی مناطق کم‌برخوردار توجه ویژه و کافی داشته باشد و برای برخورداری و توسعه هرچه بیشتر مناطق کم‌برخوردار دستگاه‌ها اجرای و ارگان‌های دولتی نیز هم‌افزایی لازم را با شهرداری جهت توسعه این مناطق داشته باشند.

اصغرزاده بر لزوم همکاری سایر ارگان‌ها با شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز آموزشی تأکید کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×