» اجتماعی » لزوم حفظ امنیت پایدار در جامعه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد:

لزوم حفظ امنیت پایدار در جامعه

تیر 20, 1403۷:۳۴ ق٫ظ 60

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی بر اهمیت نقش دو نهاد انتظامی و قضایی اشاره کرد و گفت: ویترین ایجاد تولید و ارتقاء امنیت دو مجموعه قضایی و انتظامی هستند و باید این دو مجموعه برای ایجاد امنیت در میدان باشند.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، بر اهمیت نقش دو نهاد انتظامی و قضایی اشاره کرد و اظهار داشت: ویترین ایجاد تولید و ارتقاء امنیت دو مجموعه قضایی و انتظامی هستند و باید این دو مجموعه برای ایجاد امنیت در میدان باشند و دیگر مجموعه‌ها را پای کار بکشند.

وی با اشاره به اهمیت کمیته راهبری قضایی و انتظامی گفت: در جلسات کمیته راهبردی، مباحث و مشکلات به صورت آمارهای ریز مطرح و با تعامل و توافق پیگیری می‌شود تا از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی به سازش ۵۸ درصدی موضوعات ارجاع شده به واحدهای مددکاری کلانتری‌ها در سه ماهه اول سال اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول سال، پنج هزار و 558 مورد اختلاف مردم به واحدهای مددکاری کلانتری‌ها ارجاع شده که از این تعداد، 5 هزار و پنج با سازش خاتمه یافته است.

عتباتی همچنین به موضوع تعیین تکلیف خودروهای رسوبی و توقیفی در پارکینگ‌ها پرداخت و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه قضایی استان، خودروهای رسوبی و توقیفی در پارکینگ‌های استان است که از مهرماه سال گذشته به این موضوع ورود جدی داشته‌ایم و اقدامات مهمی در راستای تعیین تکلیف این خودروها انجام شده است.

وی افزود: در توقیف وسائط نقلیه باید تجدیدنظر و بازنگری جدی صورت گیرد و این روند با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و قوانین انجام شود.

عتباتی با بیان اینکه مردم از مجموعه‌های قضایی و انتظامی برقراری و حفظ امنیت را می‌خواهند، گفت: باید با غیرت و تعهد کارکنان این دو مجموعه، امنیت پایدار در جامعه برقرار شود تا مردم به مانند همیشه احساس امنیت داشته باشند.

وی به جلب محکومین پرداخت و بیان کرد: اثبات یک رفتار مجرمانه پیچیدگی‌های خاصی دارد و زمانی که پس از طی فرایند دادرسی به حکم قضایی ختم می‌شود، احقاق حق زمانی اتفاق می‌افتد که این حکم اجرا شود و لازمه آن دستگیری مجرم است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×