» اجتماعی » لزوم نگهداشت واقعه غدیر در جامعه اسلامی / ولایت‌مداری مهم‌ترین پیام غدیر است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - تیتر یک
رئیس دانشگاه ارومیه:

لزوم نگهداشت واقعه غدیر در جامعه اسلامی / ولایت‌مداری مهم‌ترین پیام غدیر است

تیر 16, 1402۸:۰۰ ق٫ظ 30

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: غدیر باید همیشه زنده بماند؛ زیرا در این روز بزرگ پیامبر به امتشان نشان دادند که باید برای آینده چه برنامه‌ای داشته باشند.

احمد علیجانپور در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ ضمن گرامیداشت هفته ولایت و تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: غدیر مهم‌ترین روز در تاریخ اسلام است و باتوجه‌به روایت پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «یوم الغدیر افضل الاعیاد امتی» معلوم می‌شود که افضل‌ترین روزها و اعیاد در تاریخ اسلام است.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر نشانه و رمزی از تداوم خط نبوت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است، افزود: بدون شک ساده‌زیستی، عدالت‌خواهی امام علی (ع) بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه ارومیه بیان کرد: علمای بزرگ شیعه و سنی صاحبان تالیف و کتب اسلامی، به واقعه غدیر خم بعد از بازگشت پیامبر گرامی اکرم ( ص) از سفر حج تفاهم و اتفاق خاصی دارند و این روز بزرگ را روزی تاریخی در سرنوشت مسلمانان می‌دانند.

وی با بیان اینکه، موضوع ولایت‌مداری، ایستادگی در مقابل استکبار، عدالت اجتماعی مهم‌ترین پیام غدیر است، اظهار کرد: جریان غدیر پس از بعثت نبی مکرم اسلام (ص) مهم‌ترین حادثه تاریخ اسلام است و اگر مسکوت بماند به دست فراموشی سپرده می‌شود.

علیجانپور عنوان کرد: تلاش دشمنان درگذشته ایجاد فاصله بین مردم و ولایت بود و در شرایط کنونی نیز دشمنان فعلی هم همان خط و مسیر را دنبال می‌کنند؛ اما با بصیرت ملت ایران و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می‌شود و مردم دشمنان را ناامید کرده و پای نظام و انقلاب بوده و هستند.

وی بیان کرد: غدیر باید همیشه زنده بماند؛ زیرا در این روز بزرگ پیامبر اکرم (ص) به امتشان نشان دادند که باید برای آینده چه برنامه‌ای داشته باشند و برای قرارگرفتن در مسیر هدایت و حفظ دین خودشان از امامان معصوم پیروی کنند.

علیجانپور با بیان اینکه بازخوانی واقعه غدیر و تبیین ابعاد مختلف آن ضرورت اجتناب‌ناپذیر جامعه است، اظهار کرد: عید بزرگ غدیر بهترین فرصت برای تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به‌عنوان رکن مهم تفکر اصیل شیعی در سطح جامعه و عموم مردم است.

رئیس دانشگاه ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: غدیر حادثه همیشه جاری تاریخ است و به‌عنوان نماد هویت شیعه من کنت مولاه همواره ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×